Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi hadde nesten bestemt oss for at lillebroren til Margrete skulle hete Toralf, men nå er tvilen blitt veldig stor igjen... Svigermor har visst store problemer med at navnet ligner på hennes brors navn...

Har nå følgende forslag

Anton

Olaf

Severin

Eventuelt Arne eller Alf

Vi vil gjerne ha et navn som er norsk, men som også fungerer i tyskspråklige land... Og som ikke er på topp 10-lista....

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138014804-anton-olaf-eller-severin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Blir snart helt tussete - var da ikke så vanskelig å finne jentenavn?!?!

Per i dag er det faktisk ikke ett eneste guttenavn som jeg synes er så veldig fint :-(

Heldigvis har vi tenketid til oktober, og enda lenger forsåvidt. Kan jo spørre babyen hehe.

Svigermor er litt spesiell og jeg vil faktisk gjerne unngå konflikt...men er klar over at det er vårt valg... Det hun reagerer på er at vi driver med litt oppkalling og bruker forstavelsen "Tor..", fordi hun ikke har så gode minner om sin avdøde bror..

Fine navn alle sammen.

Det kommer litt ann på hvor spesielt navn dere vil ha.

Severin er jo det mest uvanlige, men kanskje det vakreste?

De to andre er mer vanlige.

Jeg stemmer for Severin hvis dere tør, ellers Alf, deretter Anton.

Annonse

Jeg ville brukt en variant av Toralf og Alf. Hva med Alfred? Det er et koselig navn som ikke er så mye brukt.

Anton - egentlig et koselig navn, men jeg kan ikke la være å tenke på Fetter Anton i Donald Duck.

Olaf - Fint. Moro å gi et slikt navn en renessanse.

Severin - kanskje litt pinglete? Tenker og på Severin Suveren i fjellvettreglene-filmen.

Arne - synes det er for gubbete.

Alf - ok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...