mamamia Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Legen sender søknad til riksen og til porsgrunn noen med erfaringer til den ene eller andre? Vi har to barn fra før, flere med tilsvarende utgangspunkt sim har fått tilbud etter søknad allikevel? Så redd vi vil avvises - ønsker en tredje så sterkt, men mannen har ikke topp kvalitet lenger og jeg fyller 37 i sommer.
proppeloppen Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Hei Vil uten tvil anbefale dere Porsgrunn. Det er mye mindre forhold der og Dr. Khan er jo den med lengst erfaring her til lands på IVF-behandling. Vi hadde 3 ICSI-forsøk på Riksen for noen år tilbake og synes oppfølgingen og informasjonen var veldig fraværende. Vi kom inn i Porsgrunn, rett etter de åpnet den nye fert.klinikken der, og ble gravid på vårt 4. men første forsøk hos de. De gjorde noen endringer som gav oss Nora,... 4,5 år i dag. Vi har akkurat nå vært inne til vårt 2.søskenforsøk og jeg er gravid igjen (helt utrolig). Jeg må legge til at jeg er 39 år og hadde vel ikke den store troen på at det skulle gå vår vei denne gangen. De blir sikker tatt godt vare på Riksen også, men vår erfaring var ikke god. Lykke til
Søskenhåp adopterer Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Jeg tilhører Riksen men har lurt litt på å flytte over til Porsgrunn da det er like lang reisevei for oss. Går det an å søke om "overflytting"? Venter på blodprøvesvar i morra om jeg er gravid etter frys men har da 2 ordinære ICSI forsøk igjen i det offentlige som jeg evt. kunne tenke meg å "flytte". Noen som har erf. med det??? Porsgrunn er vel også offentlig?
Kule-Anne med februar-spire <3 Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Porsgrunn er offentlig, og jeg har kjempegod erfaring derfra =))) Super informasjon og oppfølging 1. ISCI - og gravid
proppeloppen Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 "håper på søsken til Edvart" Jeg mener ganske bestemt at dere kan velge selv hvor dere skal få behandling, og JA, Porsgrunn er "offentlig". Vi valgte jo selv overflytting til Porsgrunn etter 3 mislykkede forsøk på Riksen, så det går helt sikkert greit. Det som også er viktig i denne prosessen, er at du føler å bli tatt vare på. Avdelingen i Porsgrunn er såpass liten, og du ser "kjente" ansikt hver gang du er der. Du føler de "kjenner" deg litt og det betyr mye....i hvertfall for meg. Du skal se du er gravid, så da slipper du å tenke mer på dette skal du se (smil). Lykke til
Kråkebolla :) Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jeg ville soleklart anbefalt riksen. da de er de i norge med flest velykkede ivf behandlinger og flest fødte barn. de er de som er størst i norge på ivf og icsi behandling. vi ble kraftig anbefalt de av en rekke androloger. fikk klar beskjed om å holde oss unna ullevål fordi de ikke er dyktige på egg insettingen. han sa de er rett og slett forferdelige og er ikke så mange som blir gravide der. men hadde valgt riksen på råd fra flere leger:) Lykke til:)
AniBer Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Vi holder til i Porsgrunn. De er utrolig hyggelige og man blir tatt godt vare på! Både Kahn og Friberg er dyktige! Det er Kahn som har utført ul før egguttak og Friberg som har hentet ut og satt inn begge våre forsøk. Jeg kan ikke anbefale det ene eller det andre siden jeg ikke har kjennskap til andre klinikker.
Eisaapeittää Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Jeg vil anbefale Porsgrunn! 1 ICSI og gravid!! Alle der er super hyggelige og Dr.Kahn er en meget dyktig lege!
mamamia Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har hørt at det er veldig mange som er overstimulerte ved porsgrunn - m/ komplikasjoner. Noen andre som har hørt/kjenner til dette?
anaina Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Kommer an på hvor du bor. Vi bor i Oslo men valgte Porsgrunn framfor Riksen, og angrer. Har søkt om overførsel til Riksen, men den ble avslått fordi de ikke har kapasitet til å overta pasienter som har fått et tilbud et annet sted. Vi valgte Pors fordi det liksom skulle være så personlig og mindre "samlebånd", men når man er ute på parkelingsplassen 25 minutter etter at man kom så er ikke samlebåndsfølelsen helt fraværende. Jeg kjenner igjen ansiktene der nede, men syns ikke det er spesielt personlig. Det er ikke så viktig for meg heller. Jeg trodde reiseveien bare skulle være en fin "timeout" fra alt annet med meg og mannen i bil til og fra for å få ønskebarnet, men reiseveien kjennes som stress. Det blir så mye kjøring!. I tillegg er logistikken en utfordring siden jeg har et barn fra før, og vi har måttet dra hjemmefra kl 6 om morgenen før uttak, og kommet hjem etter fem etter innsetting. Så jeg syns rett og slett det koster mer enn det smaker. Men vi bor ca et kvarters kjøring fra Riksen&Ullevål, så det er jo en viss forskjell mot toogenhalv time til Pors. Når jeg må stille fastende før uttak er turen et helvete. Jeg blir uvel og sint og det er rett og slett en lite hyggelig opplevelse. Det er mine grunner, kjenn etter selv hva som er viktig for deg.
Søskenhåp adopterer Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Etter å ha tenkt litt og sett svarene her så blir vi nok på Riksen. De har tross alt gjort meg gravid 3 av 4 ganger (selv om jeg mistet 2, sitter igjen med ett barn :-) og skal ringe i dag for å høre om det blir et søsken på gang 5... Ja det er litt samlebånd og ikke så personlig, ikke den samme legen osv. men jeg trives egentlig best med en litt upersonlig stil enten det går bra el. dårlig. Orker ikke folk som skal trøste når jeg har det fælt. Så alt i alt er jeg fornøyd med Riksen, hadde en episode med en lege der som var teit (kvinnelig) men det er det eneste. Har forresten aldri stilt fastende før uttak.
mamamia Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. juni 2008 Jeg er desverre fortsatt forvirret og usikker. Jeg ser poengene med logestikken. Særlig da vi ikke ønsker at så mange skal involveres i dette og dermed ikke kan benytte barnevakter etc. i hytt og pine til de to andre når vi er inn og ut... Må vel bare kjenne på det å se hvor innkallelse kommer først?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå