Gå til innhold

HJELP!!! Beregning av alkohol til 120 (!!!.....hjelp) og hva kjøper dere inn av forskjellig alkoholtyper??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir 120 (!!!!!.....hjelp).

Tenker oss cava før middag, vin til middag, avec etter middag og så drinker/øl/vin utover natten.

Vi har kjøpt inn cognac, whisky, portvin, gin, vodka, baileys og rom. Har vi glemt noe viktig? og hvor mye bør man beregne til så mange mennesker???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å snakke med dem på polet, de skal vel ha den kunnskapen håper jeg hehe , for jeg er litt små stresset over hvor mye alkohol jeg også .

Skrevet

Dei som jobber på polet veit kor masse ein reknar ca til middag pr person.....så må ein trekke frå evt barn....

Me hadde marques de monisterol(trur det skrivest slik) til velkomsdrink...så hadde me raud og kvitvin til middag....til kaffi hadde me øl,vin,heimebrygg....så hadde me kjøpt inn cognac til kaffien.....det var det me hadde til drikke.....fungerte veldig greitt...

Usikker på kor masse me kjøpte av kvar,men me sat igjen med ein del etter bryllupet og....

Skrevet

Hei

Vi hadde også 120 bryllupsgjester i fjor og vi bestilte (med vilje) altfor mye. Husk at alt du kjøper på Vinmonopolet (unntatt sprit) kan returneres så lenge du har kvittering. Vi avtalte også med den lokale matbutikken på forhånd at det var i orden å returnere mineralvann og øl som ble til overs. Med en slik ordning kan du vanskelig trå feil. Vi skjenket to glass hvitvin til forretten, hadde godt med musserende i forkant, og beregnet i underkant av en flaske rødvin i til middagen i tillegg. Vi visste dette var for mye, og det var det også. Men, så lenge vi kunne returnere var det intet problem. Men husk altså at denne returregelen gjelder IKKE sprit. Skal dere ha dessertvin kan jeg virkelig anbefale Saracco - det er en Moscato di Asti lett musserende og ikke for søt dessertvin. Er ikke så veldig glad i dessertvin, men denne er kjempegod, perlende og ikke for tykk og søt som sagt.

Lykke til med bryllupet- Vi har første bryllupsdag i dag!

Skrevet

Går du inn på vinmonopolets nettside, kan du finne ut hvor mange glass det går pr.flaske....

Skrevet

Det går ca seks glass musserende på en flaske, avhengig av hvor lenge dere skal ha aperitif, må du evt regne litt påfyll.

Det går fem glass vin på en flaske. Her avhenger det også av hvor mange taler mellom for- og hovedrett, men maks to glass hvitt er vanlig. Av rødvin går det erfaringsmessig ca 3 glass pr person, igjen kommer dette litt an på hvor mange taler, hvor lenge man sitter tilbords. Når det gjelder drikke etter maten, ville jeg personlig hatt konjakk og en eller annen likør til kaffen, og så helt enkle drinker, som gin og tonic, vodka-lime-sprite, rom og cola. Det går ofte mindre sprit enn man tror. En "vanlig" drink inneholder 4 cl sprit.

Husk ØL!

Lykke til!

Skrevet

Takk for tipsene. Var innom vinmonopolet i dag og de viste til hjemmesiden sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...