Gjest Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 føler dere at magen står på spenn av og til,å at den føles som om den sprekker snart?vanskelig for å puste skikkelig,å veldig ubehageligt? sånn har jeg d til tider..føler jeg har magen oppi halsen ..å den er skikkelig tung..som om jeg har svelget 10 kg med murstein hehe
snæparguri Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 føler at den står veldig på spreng.litt tung men mest plagsomt at den står sånn ut og er i "vegen". vanskelig å ha en aktiv 3 åring som vil ha med mamma på trampolina i tillegg. hehe
Resilience Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Ja - av og til føles den veldig tung og spent.... Ikke ubehagelig egentlig, men føler meg veldig gravid.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 I går kveld var den veldig spent og det kjentes ut som jeg hadde ordentlig kynnere. Hadde en litt slitsom dag i går, så det kan nok kanskje være grunnen. Kjennes ofte litt mer stram ut om kvelden når jeg har stresset og er sliten. Føler meg som oftes mer gravid om kvelden enn om morgenen.
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 koseklumpen: ja sånn en dag har jeg hatt i dag..føler meg sliten å i tillegg syk..å d er sant så du sier..en er mer gravid om kvelden enn morgenen:) å d er slitsomere å være gravid når en har flere unger å ta seg av..som skal ha din oppmerksomhet ..går med en konstant dårlig samvittighet,, heldigvis er de så store at de skjønner litt av d og..men likevel..d er ikke noe gøy å si nei mamma kan ikke gjøre d eller d fordi ditt og datt.. men får ta d igjen etterpå :)d er en overgang..
L@boline Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Jepp, jeg har kynnere hele tiden, og da er det akkurat som du beskriver. Magen er i helspenn, og det kjennes ut som om den veier et tonn. Er også tungpusta hele tiden. Er i uke 30. Synes det begynner å bli ganske slitsomt. Gleder meg veldig til det er over. har også konstant dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg ikke har nok energi til datteren min. Føler meg meg veldig passiv, og at jeg ikke gjør nok sammen henne, men som redorkide sier så blir det vel bedre når ikke magen stjeler all energi :-)
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 mammatilenogenhalv: kan d rett og slett være kynnere jeg merker?siden magen er stein hard og på spenn..for jeg har ikke vondt..som som med rier liksom..ingen mensmurring eller noe..men kan d være at livmoren trekker seg så sammen uten at d merkes ?
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Ja, man kjenner virkelig på det i fht barna. Jeg har selv ei lita ei på 21 mnd som er hjemme sammen med meg, og jeg er ikke like aktiv lenger. Klarer å slepe meg ned på lekeplassen, men veien hjem er lang. Hun vil gjerne at jeg skal skli på sklia o.l. Blir sliten bare av å kle på henne når vi skal ut, så jeg biter virkelig tenna når vi skal gjøre noe. Og pappaen er langpendler og lite hjemme på hverdagene, så det kan være en prøvelse noen ganger. Blir litt mye nei fra mamma og hun skjønner jo ikke så mye av det som skjer. Men nå har vi kjøpt dukkevogn, så nå skal vi leke mor og barn frem til babyen kommer så vi får litt trening.
jente Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 Hei,, Jeg er i uke 29 + 4 dager og magen er til tider hard, og det gjør vondt.. Hva ligger dere på i blodtrykk,,?? Jeg har til nå ligget på ca 125/75, men på fredagen var jeg oppe i 170/111.. Babyen har det fint, og jeg tar det med ro.. Hva veier barnet dere?? Mitt ble veid på fredagen til 1570 gram, fikk vite på UL at i uke 29 er det vekt på 1200 gram, så tulla vår er stor..
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #10 Skrevet 15. juni 2008 jente: jeg ligge på samme blodtrykk som deg..125/75 sånn ca.. hva babyen veier aner jeg ikke..har aldri fått vite d med noan av de andre to heller..må en ikke bestille extra ul time for d? får alle d?
L@boline Skrevet 15. juni 2008 #11 Skrevet 15. juni 2008 Ja det er helt sikkert kynnere du har. Høres akkurat likt ut som mine. Hadde masse i første svangerskap, og enda mer denne gangen. Eneste trøsten er at da trener livmora masse til fødselen :-)
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #12 Skrevet 15. juni 2008 hehehe enda godt at noe på kroppen min kan trene..ehh..blir ikke mye trening på meg hvertfall;) så at livmoren er nok d eneste organet på meg som trener for tiden hehe:)
L@boline Skrevet 15. juni 2008 #13 Skrevet 15. juni 2008 Mine kynnere gjør faktisk ganske vondt. Kan ikke huske at det gjorde det forrige gang.
L@boline Skrevet 15. juni 2008 #14 Skrevet 15. juni 2008 Hehe, sånn er det for meg og :-) Livmora er i OL form, og jeg orker knapt slepe meg av gårde.
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #15 Skrevet 15. juni 2008 hehe:) hvor langt er du på vei? jeg har faktisk bare hatt noe mensmurringer av og til..men har hatt mye mer med de to andre..men jeg sliter mye med voksesmerter i livmoren..da vrenges hele livmoren føles d som,å d er så vondt at jeg får problemer med å puste skikkelig,å tårene spretter..magen blir ikke hard så d kan ikke være kynnere..hadde d med nr 2 og,å da sa en lege at d var nok antagelig voksesmerter..
L@boline Skrevet 15. juni 2008 #16 Skrevet 15. juni 2008 Jeg er i uke 30 nå. Jeg får også av til smerter på siden av livmoren. Det er sikkert voksesmerter som du sier. Kjennes annerledes ut enn kynnere. Er vel i det store og hele ganske forskynt nå. Gleder meg til fødselen jeg. Er liksom grand finale, så har man babyen i armene og alt er over :-)
Trulte76 Skrevet 15. juni 2008 #17 Skrevet 15. juni 2008 jeg er 29+4 og den føles ikke sånn enda Men det kommer vel..
C@milla *EMIL* Skrevet 15. juni 2008 #18 Skrevet 15. juni 2008 Jeg er 30+2. Føler meg egentlig ganske fin jeg, ikke så mye spreng heller. Har fint blodtrykk også, men det er bare pga blodtrykkssenkende tabletter så hadde nok ikke vært i så fin form uten. Målte faktisk 140/60 på tirsdag, og det lave undertrykket har jeg aldri hatt før. Jeg synes faktisk jeg mistet en del kynnere da jeg begynte på disse tablettene.. om det stemmer vet jeg ikke, men har hatt lite etterpå... Men nå har jeg fått de litt igjen. Ikke vonde eller noe da..
hrmpf Skrevet 16. juni 2008 #19 Skrevet 16. juni 2008 Føler sånn som at magen blir kjempestor og på spreng, og sliter med å trekke pusten skikkelig. Men gjør ikke vondt da. Men magen blir knallhard og skikkelig på spreng, å så merkes det på pusten. Synes det er skikkelig ubehagelig å ha følelsen av ikke å få trekke pusten skikkelig... Langsom pust inn gjennom nesen og ut gjennom munnen, men lufta vil liksom bare ikke helt ned i magen
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #20 Skrevet 16. juni 2008 mammatilenogenhalv: jeg gleda meg til fødslen jeg og..men så begynnte jeg å se på jordmødrene både på svensk å norsk ..å da tenkte jeg..herregud hva har jeg gjordt-..IGJEN hehe da kom liksom alt tilbake,selv om d var en fin fødsel med nr 2..men d var jo vondt fordi om..men når en er oppi d så blir d anderledes likevel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå