Gå til innhold

hva pakke i baggen når man skal inn til ks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Yes, skikkelig høye kjerringtruser for såret kommer til å være ømt et par uker. Og jeg skal ha med en sportsflaske denne gangen for det var et mas sist å skulle gå å hente seg vann i ett sett i de små glassene de har. Ikke helt smertefritt å gå ut og inn av sengen hele tiden.

• 2 uker senere...

Det beste tipset jeg har angående underbukser, er å bruke mannen sine boxere med bred strikk oppe. Jeg legger strikken rett utenpå bandasjen, og føler da at boxer strikken holder alt på plass. Meget behagelig, og virkelig å anbefale :-)

Ellers viderefører jeg tipset med miniform som er nevnt her inne. Start med miniform noen dager i forveien, for å prøve å unngå luftsmertene (som kommer på grunn av at buken har vert åpnet) som sniker seg rundt i kroppen etter keisersnittet.

Lykke til/God fornøyelse :-)

Signerer på det med trusene - jeg prøvde gravidtruser fra H&M, de var supre. Meget usexy, men veldig praktiske.. :)

Forslaget over om Minifom (http://www.astrazeneca.no/preparater/minifom_po.html) hørtes smart ut! Jeg sleit nemlig med luftsmerter etter KS (var faktisk ganske så vondt). Kanskje jeg skal prøve det neste gang!

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg slenger meg på det med buksene! Når det gjelder truser brukte jeg sykehusets herlige nettingtruser. De gikk høyt og godt over såret, og holdt bandasjen på plass så jeg slapp tape'n (reagerte på limet). Tok faktisk med meg noen hjem også, så jeg hadde de første dagene.

Ellers i bagen tar du med deg det samme som til en vanlig fødsel; et par t-skjorter, toalettsaker, slippers, noe lett lesestoff osv. Husk at man gjerne blir litt lenger på sykehuset etter et ks enn etter en vaginal fødsel.

Skal man ha på seg støttestrømper?? Får jeg det på sykhuset?

Alltid bra med tips fra folk som har gjort dette før, men hva er miniform?

Jeg tar med mammabuksene mine, men det eneste er at alle har en søm som går akkurat der operasjonssåret kommer til å være :P

Jeg kommer ikke til å kjøpe noen nye bukser nå så da får bare gå med dem og proppe i meg smertestillende eller noe :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...