Gå til innhold

Jeg har lyst til å lage "minne-bok" til gutta mine, men hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på en sånn en der jeg skriver litt om hva som skjer i livet deres og limer inn ting og tang. Setter inn bilder og minner fra ting vi gjør..

men hva slags bok skal jeg bruke?

Kan noen gi meg noen veldig gode tips?

Det blir kanskej det samme som scrapping, men jeg har ikke lyst på et album.. og ikke så "organisert" heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk plastmapper du kan sette inn i permer =) Jeg skriver på data til bilder.. =) enkelt og pent=)

Skrevet

Limer du itng på papp og putter inni plastlommene da eller?

Skrevet

Jeg skriver til ungene mine, de har hver sin bok som heter "Mors dagbok", gitt ut av Rødskog Art A/S. De har også bøker som Julens minnebok og Familiens minnebok. De er kjempefine!

Mors dagbok har små illustrasjoner av Mona Lærum, og begynner med at du på 3-4 sider beskriver svangerskapet, så fødselen, skriver inn familietre osv. Så begynner minneboken, det er 8-10 sider for hvert år, hvor du kan skrive, lime inn bilder eller hva du nå ønsker. Boka varer frem til skolealder. Bakerst er det sider du kan føre inn vekt, første tann, barnesykdommer osv. Jeg synes den er kjempefin.

I tillegg skriver mannen min dagbok, han har kjøpt en vanlig innbundet skrivebok pr unge og skriver litt av og til, om morsomme episoder og kommentarer, ting han finner på med dem osv. Det blir en helt annen dagbok enn den jeg skriver ;-)

Tror ungene den dagen de blir voksne og får egne barn vil sette pris på dem begge. Lager selvfølgelig fotoalbum også, men de er mine til den dagen jeg dør, de skal jeg bla i om mimre om en deilig småbarnsperiode så lenge jeg lever, he, he..

Skrevet

Så flott! Sånne skal jeg ha:o)

hvor ofte skriver du og hva skriver du? Dagligdagse ting? Utrolig moro å ha når man blir stor.

Skrevet

Jeg har lagd det som et kombinert album/bok. Jeg kjøpte et solid album med kartongsider på Ordning&Reda. Der har jeg skrevet inn historier, limt inn bilder, dikt, kinobilletter og andre minner. Jeg har også satt inn plastmapper der jeg har tegninger han har lagd, kort han har fått osv, osv. Det er bare å finn eden type bok/perm du ønsker å bruke, så kommer du i gang, Men jeg vil anbefale deg en type ringperm, for da kan du selv bestemme hva som settes inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...