mamma24 Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 No har vi prøvd i 1 og 1/2 år. endelig ein dag fekk vi brevene fra klinikken i posten. Vi får prøverør! Veit lite om dette. Har lest det eg fekk hos spesialisten. No når eg leser her blir eg litt negativ. ser ikkje ut som det er så lett å bli gravid fordet om man før assistert befruktning. Eg og mannen min har vert inne til undersøkelse og ingenting er galt. Teller dager til den 19. august,skal gifte meg den 8.august,men er den 19. eg tenker på Kan noken fortelle meg litt om ka eg må gå igjennom av behandling osv? Takk på forhånd
nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Hei. vi prøvde i ca 2 år uten resultat. har sjekket alt mulig, og ingenting er galt med noen av oss. vært gjennom 1. ivf, desverre gikk det ikke. skal ta fryseforsøk i juli. hvor hører dere til? %sannsynlighet for å oppnå graviditet varierer fra sted til sted. hører for det meste 40%. ifht behandling skal du gå gjennom flere uker på nesespray, derettter sprøyter. noen får bivirkning, jeg merket ikke noe, men selvsagt kjipt å stikke seg selv hver morgen.håper det går deres vei!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Da kan jeg komme med et litt oppmuntrende innlegg til deg ) Vår historie er at vi ble gravid helt selv etter 3mnds prøving i 2004, noe som resulterte i ei sunn og frisk jente i april 2005. I februar 2006 startet vi søskenprøving, men ingenting skjedde :o/ I april 2007 var jeg til utredning hos gynekolog som ikke fant noe galt med noen av oss, så han videresendte meg til laparaskopi i september 07. Der fant de bittelitt endometriose, men ikke noe som egentlig burde tilsi at vi ikke skulle få det til selv. Satte oss på ivf-venteliste da, og fikk innkalling til forsamtale i februar i år. Begynte på nedregulering i april, sprøyter i mai, uttak og innsett i uke 22, og torsdag denne uka fikk jeg positiv test (egentlig tidligere i uka også siden jeg tjuvtestet, hehe). Så vi var blant de heldige som fikk det til på 1. forsøk. Er jo tidlig å si noe om suksessen enda, kan alltids miste, men jeg velger å være ved godt mot ) Veldig, veldig lykke til!!
mamma24 Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2008 uffda,så lenge.får krysse fingrene. Vi hører til Haugesund. Stod vel i brosjyren at det var 30-40 % sjans hver gang. Kor lenge er det eg må gå på hormon beh?
mamma24 Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2008 åh,godt å høre at det er noken som lykkes også. Håper vi er ein av de. Hadde EL for 4 dager siden ,og håper selvfølgelig at ting skal ordne seg sjøl uten hormonkuren. ønsker deg også masse lykke til
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Jeg var også i Haugesund med vårt opplegg. Legen vår der sa at hos dem var sjansen for graviditet 70% etter 2 forsøk. Husker ikk ehelt om han nevnte 1. forsøk. Nedregulering går du på fra dag 20 i syklusen og frem til uttak. Sprøytene begynner du med på en gitt dag etter første blødningsdag etter spraystart. Jeg gikk på spray i ca 2 uker før mensen kom (en fredag tror jeg) så begynte jeg med sprøyter på en onsdag. Gikk på sprøyter fra onsdag til fredagen uka etter (9 dager) - da var det ultralyd for å sjekke hvor modne eggene dine er. Vanligvis får du da ta eggløsningsprøyta på lørdagen og så uttak på mandag og innsett på onsdag. Er ikke eggene modne nok (som hos meg) kan du få ekstra doser med sprøyter som du fortsetter med. For min del ble det sprøyter til og med søndagen, eggløsningssprøyte på mandagen, uttak onsdagen og innsett fredagen. Totalt tok hele "regimet" da 1mnd + 2 dager fra spraystart til uttak. Etter innsett skal du ta stikkpiller (i skjeden) 2 ganger for dagen frem til testdag. Etter testdag er alt som "normalt" svangerskap (hvis ikke det er negativt forsøk) men med tidlig ultralyd i svangerskapets uke 7.
mamma24 Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2008 Det er så stor prosent altså. Høres jo greit ut sånn du beskriver det. Var det noke ubehag å gå på hormonene? Greier ikkje å vente til eg skal. fikk brev om at eg skal til samtale og undersøkelse den 19.august,så kan vi ringe når vi bestemmer oss for å begynne behandlingen. er det sånn at vi kan begynne behandlingen med ein gang?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Hormonene for min del gikk helt fint - ikke noe ubehag og lite reaksjoner, bortsett fra litt nedsatt konsentrasjon (hehe, mens psykisk tenker jeg). Bortsett fra siste helga før uttak hvor jeg fikk skrudd opp dosen. Da var jeg SKIKKELIG hormontroll!! Og gikk litt vaggete og krokbøyd første par dagene etter uttak (ikke behagelig med fort gjort). Utenom det har livet vært ganske normalt. Da vi var på forsamtalen kunne vi egentlig begynne med en gang (siden jeg da var på samtale før dag 20 i syklusen som er start), men pga påskeferie som da ville falle i uttaksuke, så måtte vi vente en mnd. Og vi selv ventet 2 mnd pga noe andre greier. Så alt etter hvor du er i syklusen kan du begynne ganske rett etter undersøkelsen vil jeg tro )
mamma24 Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. juni 2008 Ok. Har jo hørt om de som må avbryte behandlingen pga for sterke bivirkninger :S Eg har ikkje rekna ut kor eg er i syklusen når vi skal til samtale. Men det kan jo hende at eg er gravid i løpet av høsten da Håpe,håpe. Passer så fint at vi fikk time hos spesialisten no. Er 11 dager siden vi gifta oss,når vi skal avgårde til klinikken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå