Gå til innhold

PLIS! Spm ang bugaboo- trenger erfaringer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg skrev tidligere trenger jeg erfaringer med bugaboo. Har så og si bestemt oss for vogna, men er usikker på disse små hjulene. Kan man virkelig kjøre på grusveier med vogna? Hva med asfalt med sand på som det ofte blir om våren? Tenker å kjøpe vinterhjul, men vil jo ikke bruke dem annet enn når det er snø.

Nr 2 er fotpose. Hvordan har dere løst dette, siden den som man kan kjøpe til er en sånn tykk fleecepose? Jeg vil ha en sånn tynn, vanlig fotpose og lurer på om jeg evt kan kombinere fotposen fra en annen vogn..

Fordeler og bakdeler, kom med det! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fotposen til bugaboo er kjempefin, bruker den masse i det været som er nå. sitter som støpt i vogna og er ikke så varm, mer en vår/høst/norsk sommerpose. ikke noe problem med andre fotfoser heller, men vil virkelig anbefale bugaboo sin.

Når det gjelder hjulene er ikke de like bra som posen for å si det sånn. Det er vanskelig å manøvrere på ulent underlang, men en drøm å trille på jevnt underlag. Grusveier er de ikke bra på, asfalt med sand går greit. De burde egentlig ha laget 2*2 småhjul i stedet for 1 hjul på hver side fordi hvis det feks er et lite hull i bakken så setter hjulet seg fast mens man fortsatt triller og jeg tror nesten at jeg har veltet vognen et par ganger. skal du trille en lengre strekning på ulent terreng kan du bare snu vogna og bruke de store hjulene først. Men noen terrengvogn er det så absolutt ikke nei...Vinterhjul kan man jo sette på, men da mister man mange av funksjonene man sikkert kjøpte voga for. da blir det en "vanlig" 4-hjuling, bare litt kjipere å trille fordi den ikke er beregnet på det.

Skrevet

Du sier jo at du har bestemt deg for vogna, men jeg kan fortelle deg at den er udugelig på grusveier/ulendt terreng. Det er vel egentlig enkelt å tenke seg til det!

Kjøpte vogna nå i vår for ca 2 mnd siden, men blir å selge den ganske straks. Måtte bare prøve den, liksom. Siden "alle" skryter så innmari av den. Men etter å ha trillet den i et par måneder orker jeg ikke lenger. Den funker på kjøpesenter, thats it! Dessuten har jenta mi på 18 mndr allerede dårlig plass, og stanger i kalesjen når jeg bruker den.

Har også prøvd de vinterhjulene, og da blir vogna svært ekkel å manøvrere.

Skrevet

Hvordan er sportsdelen ang soving i liggestilling? har sett på et bilde at barnet ligger med beina nesten rett opp...

Skrevet

anonym 21.15 her. Jeg syntes liggekomforten var for dårlig. Den er grei nok for en runde på kjøpesenter, men slettes ikke som hovedvogn!

Skrevet

Hvor godt sover barnet i sportsdelen? I rett liggestilling...

Skrevet

Nesten godt å høre at noen andre har negative kommentarer til Bugaboo, trodde nesten det var noe galt med meg jeg som ikke liker den...

Signerer på de over her. Vogna suger på lange strekninger, ulendt underlag og vinterføre. Og da mener jeg virkelig suger altså, min 6 år gamle reisetrille i relativt skrøpelig stand funker bedre. Glem å trille med en hånd feks for vogna deiser jo enten den ene eller den andre veien.

Men på shopping på kjøpesentrene er den genial, men dyr vogn til dette bruket. Ville aldri hatt den hvis jeg kun hadde en vogn. Liggestillingen funkerer forsåvidt ok, men ikke til de helt minste som blir liggende med bena rett i været, men den er ergonomisk ok når de blir litt større.

Jeg også måtte bare prøve Bugaboo siden "alle" er så positive. Men den blir nok lagt ut på finn vår også, men jeg bruker den frem til høsten tenker jeg.

Men nå er det ingen vogner som er perfekte da.

Skrevet

Hei,

har hatt denne vognen i en mnd nå. Så har ikke prøvd snø og slaps. Men tror ikke den er så godt der. Fin som sommervogn og by vogn, men hadde nok ikke for vårt bruk gådd å ha den som eneste vogn. Vognen er veldig lett, bare 9 kg, men virker faktisk tyngre når en triller, tror det har med styret å gjøre, det er litt løst og blir feil utnyttelse av kraften når en skuer. Litt tungvindt fortalt:)

Har blitt et par bråstopp i hull og stener på veien..men det kommer vel av at jeg ikke er vandt til å ta hensyn til de små hjulene helt enda:)

Syntes også jeg må holde begge hendene på styret når jeg går så den ikke skal dra i vei på egenhånd, spesiellt når en går på fortau o.l. som heller litt til ene siden, da blir det litt tungt å hele tiden holde igjen. En kan jo låse hjulene, men da er den ihvertfall ekkel å kjøre!!

Nei, den funker for vår del, som en ekstra vogn til nå mor, når hu ska vær litt fancy pancy og rase litt rundt i byen ;) Men ikke tro du får den perfekte vognen, det finnes for det første ikke, men en morsom design ting en kan bytte farger på og kose seg litt med.

Skrevet

Jeg har forstått det slik at veldig mange skryter av vognen, jeg har problemer med å forstå dette. De som har den kan da ikke gå så mye på tur? Har aldri hatt vognen selv, men det er nesten jeg som jeg skulle prøvd den en trille tur ute, bare for å sjekke om det jeg tror er rett. Nemlig at de hjulene der neppe fungerer på noe annet enn jevnt underlag. Og er man ute på tur er det overalt veier med gammel hullete asfalt og grusveier, både veier med små grus og veier med store steiner. Tror rett og slett det hadde vært litt stess å gå en lang tur med denne vognen.

Har jo skjønt det slik at man kan ha andre hjul på den, men de må man nå vel ha på nesten hele tiden om man går tur regelmessig? Og da er vel litt av vitsen med denne vognen borte. Da er det vel anrde 4 hjulinger eller eventuelt 3 hjulinger som er bedre?

I tillegg syns jeg liggestillingen til barnet virker litt vond, beina rett i været kan da ikke være noe behagelig? I tillegg lurer jeg på om ikke vinden blåser rett igjen de tynne tekstilene?

Skjønner at den er god på kjøpesenteret, men tur?

Skrevet

Dere må vel fatte og begripe allerede fra første blikk da dere så vognen at den ikke egner seg i skog og mark? eller er dere mindre inteligente?

Selv har jeg bugaboo, men har aldri satte kravene at bugaboo burde være deilig å kjøre i skogen. Det sier jo seg selv at det blir rimelig vanskelig! Hvis dere trodde det, he he jaja...

morons.....

Skrevet

Så alle som har bugaboo har en annen vogn til turbruk? Eller går de ikke på tur?

Alle sier jo at vognen er så fantastisk og kan trille overalt. Der hvor bugaboo ikke kan trille er det ikke verdt å gå osv.

Skrevet

Nå kan ikke jeg skjønne at dem sier at bugaboo er herlig å kjøre i skogen. Det må ha vært en misforståelse.hehe men grusveier funker bra, samme med humpete vei. men selve i skogen med masse steiner og greiner er umulig. men det er jo bare å vippe håndtaken slik at de store hjulene kommer forran. da er den dugbar. Gå ikke særlig mye ut å skog og mark jeg da. gjør jeg det tar jeg ikke med vogna. selvom jeg har hatt en annen. sønnen min har behov for å gå ikke sitte i en vogn. nå er han snart 2 år da :D

• 3 uker senere...
Skrevet

Må bare dra frem dette innlegget å si at jeg er helt imponert over et slikt engasjement dere viser her :) Virkelig!!!!!!

Har selv bugaboo og er strålenes fornøyd. Den har egenskaper man ikke finner hos andre vogner og som jeg er SÅ fornøyd med.

Ville aldri anbefalt den som turvogn, men jeg går tur og bruker den til det også. Har oth, men synes at den blir for stor for min lille tulle.

Slapp av folkens... samme hva folk sier om vognen vel - la vær å kjøpe den da, eller selg den - ikke noe problem.. mange som vil kjøpe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...