Gå til innhold

MA

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har bare ett spørsmål.. lest forskjellige steder at man kan finne ut hvorfor fosteret døde, og at det blir sendt til en slags obduksjon og så finner de årsaken. er dette noe de gjør med alle? jeg mistet i MA i mai og har jo lyst å vite hvorfor.. fikk ikke noe beskjed om dette på sykehuset men flere sier de har fått beskjed om det! =/

Fortsetter under...

Nei, dette er ikke noe de gjør med alle. Jeg mistet selv i uke 19 i fjor. Dette var en MA som ble oppdaget på ordinær ul, fosteret hadde vært dødt siden ca uke 14. Jeg ble satt igang og fødte på "normalt"vis. Jeg ville ikke se fosteret, men jeg forstå at det var i dårlig forfatning. Ingen nevnte noe om obduksjon, de bare konkluderte med at det måtte ha vært en kromosomfeil, altså ble det karakterisert som tidlig abort (før uke 12) fosteret ble målt til 12+3, men legen min hørte hjertelyden i uke 14 derfor vet jeg at det levde da, men dette forklarte de med at det faller ofte sammen etter det dør.

Siden jeg ikke vet hva som var grunnen sist har dette nye svangerskapet blitt en fryktelig nervepirrende tid..Er i uke 17 nå og har fått mange ultralyder heldigvis, men tankene på hvorfor det gikk så galt sist er jo der til stadighet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...