Mamma til snart 4 Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 va er feber da? lurer jeg også Thea hadde 38.8 i går nå ikveld var den 37.7, hun er varm og sliter med å sove . .
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Da ville jeg gitt ungen en stikkpille for at hun skulle finne roen igjen. Noen barn reagerer mer på litt feber enn andre.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Her i huset måler vi feber i øret med digitaltermometer. Vet de ikke måler riktig kroppstemperatur. Men altså, vi har alle målt oss som friske. Mannen ligger på 36.4 når han er frisk, jeg 36.5-36.6 og lillegutt og jenta har alltid hatt 36.6.... Vi har funnet ut når at banra har nedsatt aktivitetsnivå, allmenntistand og kjennes varm ut så kan de måle alt fra 37+ og oppover....Da lillejenta hadde 39.7 så var hun så varm og slapp at vi var redde. Gjorde hva vi kunne for å kjøle henne ned og gav paracet. Hjalp ingenting og vi ble oppe med henne hele natta for å følge med, var redd for feberkramper.... Så her har vi alle feber bare vi kommer over 37 med det termometert vi har og med mål i året. Så det spørs på termometer og temperatur i frisk tilstand hva som er feber eller ikke. (også viktig å måle samme sted hver gang..)
<3 mine søte små<3 Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Dersom temp blir målt under armen, og måler 37.5, skal en legge på 5, så dvs 38 grader. og det er litt feber.. 38 grader målt i baken, under armen o.l vil jeg si er feber.. Trenger ikke være høg temp stigning for at et menneske, barn eller voksen føler ubehag..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 38 grader er feber, da begynner vi også å bli passe slappe. Men hvor det begynner kommer an på normaltemperaturen hennes, de fleste ligger mellom 36,5 og 37.
♥2 små gull♥ Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Barnehagen sier at over 37,5 om morningen regnes som feber, og da må barna være hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå