Gå til innhold

Har jeg lov til å reagere på dette eller????

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk ei venninne på besøk i dag,og leiligheten var ikke helt ryddig (jeg og samboeren hadde nemlig prioritert sengekos og film istedet)

Venninna mi begynner da å vaske kjøkkenet mitt. Vaske opp, vaske benker, komfyr, skapdører osv. Jeg syns dette er litt på kanten og ber ho om å slutte, for jeg føler meg ganske grisete/ureinslig osv. men ho bare fortsetter.

Er det bare meg som ikke setter pris på at venninner vasker når de ikke blir spurt om å hjelpe selvfølgelig????????????

Fortsetter under...

Jeg hadde tidligere en venninne som oppførte seg på liknende måte, bortsett fra at hun ommøblerte på pyntegjenstander, tørket "støv" av dem og tømte kjøleskapet mitt for ting hun syntes var ekkelt eller ting som snart skulle gå ut på dato. Det er nedlatende oppførsel. Med mindre du har gitt uttrykk for at du er dårlig og trenger hjelp har hun ingen rett til å gjøre sånt (med mindre det er helseskadelig å besøke dere da, men det tviler jeg på;-)

For å si det sånn, her er det hybelkaniner på størrelse med grevlinger, for det er helt andre ting vi prioriterer nå i 11 uke. F eks bruke den lille energien min på turer med hunden i marka, og ellers ligge på sofa og pludre over hva den lille skal hete eller hvordan babyen skal sove.

Om en venninne hadde gjjort det til meg hadde jeg blitt kjempeglad... Er det ikke slikt vi er venner for... Venner kan gjøre slikt for hverandre, hadde det bare vært en bekjent hadde jeg ikke likt det. Men jeg skulle ønske jeg fortsatt bodde nært mine to venninner som gjerne kunne gjøre sånt...

Det verste var egentlig at hun overhørte meg når jeg ba henne om å slutte. For jeg veit at hun ikke vasket for å være slem. Men vi har forskjellige intimitetsgrenser. Hadde ikke likt om mamma eller søstern hadde gjort det heller.

Men takk for svar!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...