Gå til innhold

Hjelp! Ang Provera!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok min siste Provera tablett i dag.

Har lest og hørt at mensen kommer ca 10 dager etter kuren, men den kom i går kveld!

Kjempe mensensmerter men, ikke sterk blødning!

Har ikke hatt mensen siden Februar!

Så det er godt å endelig få den tilbake så vi får prøvd å lage barn igjen:)

Er det noen her som vet om det er bra eller dårlig å få mensen så fort etter Proverakur?

Starter med Pergotime på Tirsdag:)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tok Provera i 11 dager fra dagen etter EL. Mensen kom da 2 dager etter siste pille. Tror dette er veldig vanlig, fikk vite at jeg kunne forvente dette av min gynekolog.

Lykke til med Pergotime kuren, det var full klaff for oss med Pergotime, så god erfaring med denne:)

Skrevet

Åh! Gratulerer! Hvor lenge hadde dere prøvd før dere klarte det?

Har du noe tips ved siden av Pergo?

Skrevet

hei, jeg fikk mensen dagen før siste tablett av proveraen, ringte gyn med en gang, redd det ikke var bra, men det gjorde ikke noe sa hun, skulle bare begynne med pergotime 3 mensen dag, så nå venter vi bare på eggløsning her i huset. klem

Skrevet

Takk for det!

Vi hadde prøvd i 8 pp før hun satt seg fast i 9 pp. Jeg gikk først og fremst til gynekolog pga spottingen min og var overbevist om at det var dette som var grunnen til at vi hadde hatt litt vansker med å bli gravid (selv om vi kun hadde prøvd i 8 mnd) i tillegg.

Informerte også legen om at jeg var begynt å bli nervøs for om jeg overhodet kunne bli gravid. Har jo lest at mange begynner å tenke slik selv om det er helt ubegrunnet etter kun 8pp. Hun var kjempegrei og sa at nå fikk jeg konsentrere meg om å slappe av , så skulle hun ta seg av å hjelpe oss til å bli gravide.

Dette gjorde at jeg faktisk slappet mye mer av og sluttet og stresse så mye i forhold til å tenke graviditet.

Ellers gjorde vi ikke så mye ulikt fra tidligere pp. Vi fikk beskjed av gynekologen om å ha sex minimum hver 2. dag fra syklusdag 5( samme da som jeg startet på Pergotime) og frem til etter EL.

Ikke noe fenikkelte, hostesaft eller annet. ;)

Skrevet

Jeg er på min 3. kur med Provera (av 4). Jeg begynner med Provera på dag 16 og tar de i 10 dager. 1 kuren fikk jeg mensen 3 dager etter siste pille, 2 kuren fikk jeg mensen 3 dager før jeg var ferdig med Provera, og nå er jeg på dag 24, så blir spennende og se når jeg får mensen denne gangen :)

Tror det er bra å få mensen så fort som du fikk, jeg tror det står i felleskatalogen at det er vanlig å få blødning 3-7 dager etter siste pille..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...