Gjest Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Noen flere som til tider har blitt "plaget" av hjertebank under tvillinggraviditet? Har det sånn av og til, spesielt etter at eg har vært fysisk aktiv... Er visst helt normalt å ha det, men er samtidig så ekkelt... Og så blir en bekymra, og da blir det berre meir... Har hatt det et par ganger tidligere, men da har eg fått det etter perioder med lite/dårlig søvn og mye stress, så kan jo vere en sammeneheng. Er jo ikkje berre berre for kroppen å bære tvillinger, + at jobb i barnehage til tider er travelt og stressende (er 50% sjukmeldt no da).
bratt Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Helt normalt, hadde det slik også, spesielt i begynnelsen, vet ikke hvor langt du er kommet? Det er en større belastning for kroppen og bære to og gi 2 stk blod, da blir det slik innimellom. Men godt du er litt sykemeldt så du får slappe av, men ikke bli redd, det er som sagt normalt, og jeg kjenner det enda litt når jeg faktisk har kynnere, at jeg merker hjerte går fortere, kan være at livmoren klemmer osv, men det er ufarlig. Lykke til:)
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Er 22 uker på vei. Har lest litt om det, og kommet frem til at det er vanlig Når en går gravid er det vanlig med blodtrykksfall, og har funnet ut at det er når eg reiser meg fort opp fra sittende eller liggende stilling eg får det. Og så bekymrer eg meg og da blir det verre... Men etter at eg har begynt å ta det rolig når eg reiser meg, så har eg unngått mye Og selvfølgelig, når en går med to så er jo det en større belastning for kroppen. Eg får berre ta det med ro, slappe av og vere forsiktig når eg reiser meg opp... Hehe... Og ikkje bekymre meg... Det er farlig det... Hehe...
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Har funnet ut at en del av det eg trodde var hjertebank, rett og slett må vere tvillingene... Hehe... Romsterer som bare det der inne, og når eg kjenner etter så får eg den "hjertebank" følelsen i det de beveger seg. Så en av tvillingene må ligge relativt høgt oppe, og sparker/slår løs på toppen... Uansett veldig beroligende for meg å ha funnet ut av dette... Hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå