Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! Vi skal i gang med vårt første forsøk i løpet av august. Er det noen vitaminer eller noe annet det er lurt å ta på forhånd? Mannen min har ok sæd og jeg har tette eggledere. Alt som kan øke våre sjanser er jo fint :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folat skal man helst begynne med ca 3 mnd før man blir gravid.

Så det kan du begynne med en gang, også satser vi på at det blir hell og lykke første forsøk.

Lurt og ta Omega-3 tabletter også :)

Vet ikke om det øker sjansene for å bli gravid, men for et foster er det gunstig i allefall :)

Men, folat MÅ du ta på fohånd da :-)

Lykke til.

Skrevet

takk for svar ;) Det blir spennende tider framover... :)

Skrevet

Jeg tar de vitaminene som heter Gravid. Der er det ulike vitaminer man trenger i tillegg til folat.

Skrevet

Et lite OBS!!

Vitaminene ved navn "Gravid" fra Nycoplus inneholder vit A noe en ikke skal ta for mye av ved en graviditet ettersom det kan være giftig for forsteret. Dette er spesielt viktig hvis en også tar omega-3 kapsler som inneholder dette vit. Jeg sendte en henvisning til Nycoplus og fikk til svar at deres Omega-3 kapsler ikke inneholdt vit A og gikk godt sammen med "Gravid". Så pass på hvilke produkter dere kjøper.

Det finnes imidlertid multivit uten A og D på apoteket, men da må en ta ekstra tilskudd med Folat. Overskudd av Folat tisses ut ettersom den er vannløselig, så pøs på.

To kapsler Omega-3, en multivit og en folattabl hver morgen.....liten frokost ;) bare det beste for den lille (eller de....!?)

Skrevet

Mener jeg så en pakke på apoteket som var kun folat og omega-3 kombinert... denne kan vel også brukes?

Skrevet

Takk for flotte svar alle sammen :)

Vet dere om det er noe spesielt som er lurt å ta for mannen? Han har normal sædkvalitet men det skader jo ikke med litt supermann-sæd he he..

Skrevet

Angående spermen...:)

Vi har fått beskjed av kinesisk lege og akupunktør + andre veiledere at mannen skal ta flytende ginseng. Så mannen min tar Gerimax Ginseng, har skikkelig trua på det;)

Skrevet

Folat og tran/omega 3 holder hvis du ikke har fått annen beskjed av lege. Det er dette som er bra for fosteret skulle en forhåpentligvis komme så langt.... Har jo vært "avslørt" nå at ved et vanlig kosthold så er det helt unødvendig å ta vitamintilskudd, det kan rett og slett være skadelig fordi en da får "overdosering" og kroppen kan bli forgiftet. Mange vitaminer kroppen ikke greier kvitte seg med overskuddet av. Eneste man trenger ta tilskudd av i Norge pga. lite sol er Vit D - som lettest opptas ved tran. Pluss der har du også de viktige fettsyrene for hjernen. Har man jernmangel skal man i tillegg ta jern. Veldig greitt, så er det ikke så mye å holde styr på! Har kutta ut multivit. tabletten min jeg nå.

Skrevet

Kan også være på sin plass å påpeke at nyere omfattende medisinske studier viser at Omega 3 ikke har noen nytteverdi. Helt vanlig tran anbefales i stedet for disse Omega 3-variantene!

Skrevet

Da er det bare å brekke seg over tranflaska igjen da..... kan anbefale dere Apotekets tran, den er mye mildere i smaken og bedre enn "fiskesloa" Møllers.... Min 2 åring gaper og svelger denne som bare det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...