Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det viktigste er at du får i deg væske - mat vil sannsynligvis bare føre til mer oppkast/diare og dermed mer utvasking av salter i mage-tarmsystemet.

Hell Farris i et glass og la det stå for å bli dødt (kullsyre irriterer mageslimhinna). Bland i eplemost eller noe annet sukkerholdig og drikk noen få slurker etter hver gang du har kastet opp. Drikk maks 1 dl hver gang - det øker sjansen for at noe av væsken trekkes opp.

Hvis du føler deg svimmel eller nesten besvimer, eller ikke tisser i 1/2-1 døgn, bør du oppsøke lege. Voksne tåler vanligvis en ukes omgangssyke, men du har mindre å gå på når du er gravid. Kroppen din vil ofre seg for at fosteret skal ha det bra!

God bedring!

Hei, hadde også det for et par uker siden, varte ca ei uke. Du kommer nok til å bli veldig slapp etterhvert, pass på å hvile og sove det kroppen trenger. På meg hjalp det med biola etterhvert (eneste kroppen holdt på). Økte på med litt kjeks og vann også, og "jobbet meg oppover". Vær også oppmerksom på at noen smertestillende har diarè som bivirkning...

Veldig kjedelig, men går nok bra! :) Jeg kom meg hvertfall fort til hektene igjen når magen "funket" igjen..

ps, jobber ikke innen medisin, så snakker bare av egen erfaring her.

Lykke til! :)

Hei :)

Jeg hadde det samme for en måned siden. Jeg ble også bekymret, men det er nok ikke noe farlig. Var bare vanlig omgangssyken for min del.

Babyen tar det den vil ha, så det er først og fremst deg det går utover. Det er lurt å blande farris og eplejuice. Da får du i deg litt slater og sukker i væsken. Det som er viktig er å ta små slurker og gjerne kun en i halvtimen om det bare komme opp. Da får du ihvertfall i deg væske.

Vet ikke om det er til hjelp, men et tips jeg fikk på legevakta.

Kjøp en boks med Bifolac på apoteket:-) Snille magebakterier som stabiliserer magen. Koster rundt kr 70 for en boks. Noe vi nordmenn burde gjennomføre 1-2 ganger i året faktisk! Dette på anbefaling fra en god lege kollega.

God bedring!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...