Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Har gått 10kg så langt (er 31+1), dette bekymrer jeg meg ikke veldig for, men jeg har jo endel for mye fra før. Hvor lett er det å gå ned når man ammer? -Har vanskelig med å gå ned i vekt normalt sett, det ser ut som kroppen min reagerer veldig lite på hva jeg spiser, og kun på trening. Må da trene hardt 3-4ganger i uka får å se en sagte vektnedgang(kanskje 1-2kg i mnd), selvom jeg spiser sundt og magert (har prøvd både grete rode og vektklubben). -Ikke noe ned 2kg første uka her nei, desverre. Dere som har erfaring, hvordan reagerte kroppen deres på ammina?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har veid godt over 100kg etter begge mine fødsler, og jeg har dessverre ikke gått ned noe i vekt av bare ammingen, enda jeg har ammet begge mine til de ble rundt 1 år. Men dette er veldig individuelt har jeg skjønt. Og jeg har nok ikke vært den flinkeste med kostholdet mens jeg har gått gravid eller ammet heller.
mammalea med to i magen Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Jeg gikk ned de 3 første ukene etter at jeg fikk førstemann, til 103kg. Deretter stod vekta helt stille, enda jeg ammet i 3 år! Fullammet i 5 mnd. Gikk mye turer men kiloene har satt seg skikkelig fast. Håper på mindre vektoppgang denne gang ( og har vært skikkelig flink til nå) og håper og krysser finger å tær for at kiloene skal slippe lettere denne gang. Skal jo tross alt amme to, å springe etter 3....
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 for å si det slik, så la jeg på meg da jeg sluttet å amme...hehe..så man må være forberedt på at ammingen faktisk tar en del kg, men hvis man ikke trener, legger om kostholdet eller lignende, så kommer det tilbake. men snakker om egne erfaringer.
Vertigo Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Jeg gikk lite opp de to første svangerskapene (2 og 4 kg - utgangspunktet var 90 kg begge gangene), og har ikke gått ned et gram av amming. Og jeg har ammet kontinuerlig i fire år til langt uti dette svangerskapet, med tandemamming de siste to årene. Men ungene har blitt runde og gode av melka, så jeg tør nesten ikke tenkt på hvordan jeg hadde sett ut om jeg ikke hadde ammet... (Neida, vet at jeg ikke nødvendigvis hadde lagt på meg like mye som de har gjort, men en gjør seg jo tanker )
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Jeg gikk ned til ca startvekt med nr 1, ikke mer,s elvom jeg ammet i 2år. Med nr 2 la jeg på meg så mye, så jeg gikk ned 12-15kg med en gang, så sto det stille til jeg ble gravid nå. Jeg ammet han også til han ble 2år, og da var jeg vel 12uker på vei. Jeg gikk kun opp 1,6kg første 16ukene, selvom eg spiste usunt, så aknskje det var fordi jeg slutta å amme. Føles som kroppen min holder på alt når jeg ammer.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Det er oppskrytt! De fleste går ikke ned. De som har problemer med vekt fortsetter det med og de som var syltynne og har problemer med å legge på seg, fortsetter med det. Jeg har ikke gått ned mer enn babyens vekt. Resten sitter klistret helt til jeg tar tak i det selv.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 Hei. Tror dette er veldig individuelt. Akkurat 8 mnd etter mine fødsler har vekten min vært lik utgangspunktet og det mener jeg er kun ved å amme. Noen går ned pga amming andre ikke fullt så mye....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå