mrs1984 Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 da var dette skoleåret over, sommeren står for tur... men pga helse kan eg ikkje ta ekstravakter på sjukeheimen denne sommeren, lurer på om eg kan melde meg arb.ledig og få støtte derifra. må isåfall finne meg ein annen type jobb... til neste skoleår vurderer eg å skrive bacheloroppgaven, 50% av studiet. korlies vil dette påvirke utbetalingene?? har termin 1 nov, vil eg evt få arb.led trygd frem til den tid?? ikkje lett å greie seg meg liten familie fra før uten penger...
tiger82 Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Du får ikke dagpenger når du er student. Reglene er vel at du må være aktiv arbeidsøker for å ha rett på dagpenger. Og så må du vel ha tjent minst 1G eller noe sånt for å ha tjent opp retten til dagpenger. Dersom du allerede har en jobb, som du ikke kan vær i pga helsen, kvalifiserer du nok til sykepenger eller svangerskapspenger. Er du heltidstudent nå? Har du planer om å ta 50% permisjon fra studiene og studere 50% til neste år, i så fall får du fullt fødsestipend fra lånekassen. Dersom du bare står oppmeldt til deltidstudie neste år får du fødselstipend i fohold til studiebelastningen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå