Gå til innhold

Knøttet har snart vokst ut av vogna si....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men er bare halvannet år og kommer vel til å bruke vogn en stund ennå, i alle fall til å sove ute i.

Kan noen anbefale en god vogn, som har gode, solide hjul som kan brukes på grusvei, egner seg til soving ute, også til vinter'n med pose osv., og som ikke tar altfor stor plass i bilen og ikke er altfor tung??

Kort sagt: en vogn etter pose OG sekk-prinsippet.. hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel... folk her inne med store barn sverger til TFK og den skal nok, ut i fra det du skriver, oppfylle kravene dine.

Tør jeg spørre hvilken vogn du har nå?

Skrevet

Jeg har Brio Kombi, og den skal passe til 0-15 mnd. Det stemmer ganske bra. :-) Har vært kjempefornøyd med vogna, vi, men burde ha kjøpt en som varte litt lenger (hvis de finnes). Føles litt dumt å kjøpe ny vogn nå, men må man, så må man.

Skrevet

Se på Finn.no der har de mange fine nesten ikke brukte vogner til salgs.

Søsteren min hadde simo kombi og barna sov i den til de var nesten 3 år.

Skrevet

Brio kombi bare til 15 mnd.? Ehm, den skal nå vel kunnes brukes til 3 år? Jeg har hørt at det hvertfall. At den kan brukes til 15 kg.

Skrevet

Vil du ha en med fire hjul så bør du prøve å finne en brukt simotrille på finn (de lages dessverre ikke lenger...finnes ulike modeller champion, basic, 100 og 123). De er dessverre litt store og tunge, men har en liggelengde på opp til 104 cm.

Eller en emmaljunga scooter kan være ett alternativ, den har også en liggelengde på rundt 1 m, men den har ikke liggestilling men en god hvilestilling. Mange som har denne som sovevogn.

Jeg hadde kjøpt en tfk joggster twist, svingbart forhjul som kan låses, god å trille, stoooor sittedel med 1 m liggelengde, har god plass til pose, blir forholdsvis liten sammenlagt og er ikke så veldig tung. 13,4 kg inkl. hjul.

Synes ikke det er dumt å kjøpe ny vogn nå, du er bare kommet ca halvveis i vognperioden. De fleste barn har behov for vogn (iallefall innimellom) fram til rundt 3 år, alt etter hvor mye og langt dere går og hvor lenge barnet sover ute.

De fleste må ha/ønsker en ny vogn til barnet i den alderen nettopp pga at barnet vokser + at tradisjonelle kombi/duovogner er ganske store og tunge så mange ønsker noe mindre og lettere.

Skrevet

Den kan brukes til 15 kg ja, men vet bare om ett fåtall som bruker den type vogn til barn på mer enn 2 år. Min 3 åring ser veldig forvokst ut i brioen vår, selv om han såvidt er innenfor vektbegrensningen. Og liggelengden har vært for kort siden han var 2.

Skrevet

Takk for svar, folkens! :-)

Dette er kopiert fra Barnevognguiden: "Brios Babyvogn Kombi er en solid kombivogn med en bra sportsvogn og dypvogn.Bærebagen som hører til har trebunn, avtagbart for og egen kalesje. Vognen anbefales fra nyfødt til 15 mnd."

Altså er det 15mnd og ikke 15kg.. uten at det spiller noen som helst rolle for min del. :-) Vogna er for kort "åkkesom". Og, ja, man trenger jo vogn en god stund til, både for soving og trilling. Hadde vært helt supert om noen hadde fortalt meg da jeg kjøpte vogna, som veldig uerfaren og helblank førstegangsmamma, at den ville bli for liten innen poden var ferdig med vognperioden. Jaja, ikkeno' å sutre for nå egentlig. Men finn.no er en god plan!

Skrevet

Jeg ville kjøpt ei Simo sportsvogn. De er store og gode. Har erfaring med de fra barnehagen jeg jobber i. God plass til feks voksi pose, og grei lengde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...