Gå til innhold

ullevåll og ks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg hadde ks på ullevål. Da gutten vår var tatt ut tok sykepleier ham til et rom ved siden av op.salen, hvor han ble tørket, veid og målt. Så fikk jeg ham tilbake, oppå brystet. Der lå han mens jeg ble sydd igjen. Hele operasjonen tok 20 minutter. Så ble jeg trillet til overvåkningsrommet, babyen lå ved siden av meg hele tiden. Der fikk vi hjelp av en jordmor til å få ham til å ta pupp. Han sugde som bare det med en gang!

Da jeg hadde fått følelsen tilbake i beina (tok ca 1,5 time), ble jeg og babyen trillet ned på barsel. Her var vi i 2 dager. Jeg var i kjempeform, hele familien kom på besøk (men det er ikke besøksrom på barsel på ullevål, så man må være ute på venterommet ved heisen.) Mannen min trillet senga medmeg og babyen ut, vi var på venterommet med slektningene nesten hele dagen :-)

På kvelden var jeg oppe og gikk for første gang, noen få skritt. På dag 2 gikk jeg i korridorene. Dag 3 ble vi flyttet til sykehotellet. Da kunne jeg gå som normalt, men var øm i mageregionen og litt sliten.

Vi reiste hjem dag 5.

Jeg var veldig fornøyd med både sykehuset og keisersnittet.

Hei!

Jeg har tatt ks der for en uke siden! De er helt fantastiske!!!

Jeg hadde et planlagt et og må si at jeg ikke kan rose de nok. Operasjonen begynte kl. 08.00 og 08.25 var min nydelige datter ute. De tørket av henne og jeg fikk se henne(de la henne inntil kinnet mitt en liten stund og jeg fikk ta på henne og snakke litt..deilig) også gikk de ut med pappan for å veie osv. Jeg var ferdig sydd etter en halvtime.

Ble kjørt på post operativ og fikk ha henne og pappan hos meg.Var der i 3 timer,før de kjørte meg ned på barsel.

Barsel på Ullevål var helt utrolig bra. Lå på B. Jeg ble kjempegodt tatt vare på og det var stille der så jeg lå alene hele perioden! Skikkelig heldig!

Reglene er slik at man ikke lenger får komme på hotellet når man har tatt ks. Du ligger på barsel på små 2 mannsrom og blir godt pleiet. Det er jo mye man trenger hjelp til etter et ks.. Jeg fikk bra med smertestillende og hjelp til stell av både meg og babyen. Hadde ks mandag og reiste hjem torsdag. 4 dager er liggetiden.

Håper du fikk litt svar på det du lurte på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...