Gå til innhold

spml ang sykemelding og permisjon

Marianne83

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg med dette!!!

Jeg har nå blitt så dårlig at jeg er sykemeldt. er kun 7 uker på vei. Jeg har planer om å kommer meg tilbake i jobb så fort som mulig, men hva om jeg ikke skulle klare det? hva om jeg blir så dårlig gjennom hele svangerskapet at jeg bli 100% sykemeldt fra nå og frem til jeg føder. Får jeg det samme beløpet utbetalt når jeg har mammapermisjon som da jeg var sykemeldt?

Vurderer å få en aktiv sykemelding slik at jeg kan tilpasse jobben etter formen uten at arbeidsgiver har utgift på meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykepengene skal være det samme som lønnen din og det er det samme grunnlaget som blir brukt for å beregne permisjonspengene dine.

Du får altså det samme om du velger 100% dekning eller du får 80% om du velger det

Skrevet

Har et lite spørsmål om noe av det samme :)

Hvis jeg har hatt lønn som ekstrahjelp til nå,

men jobber 1-2 måneder som fulltid før jeg sykemelder meg.

Da får jeg sykepenger ut i fra siste måneden, ikke sant?

Og dette teller som vanlig lønn når permisjonstiden kommer?

Snart 4mnd på vei og usikker på hvor lenge jeg klarer å jobbe :)

Skrevet

I utgangspunktet så skal det være slik du sier. Minn din arbeidsgiver på at de skal melde inn det du faktisk har tjent.

Skrevet

jeg var gravid i vår, men spontant aborterte i uke 10. Under graviditeten spurte jeg om aktiv sjukemelding, men det fantes ikke lenger fikk jeg beskjed om. så jeg fikk 50% hvor jeg styrte dagen sjøl bare det ble riktig time antall pr uke. funka så lenge j var gravid. nå er jeg pån igjen, men i litt bedre form. men skal ikke nøle med å gå til doktor når det begynner å bli tungt. det skal faktisk være en trivelig opplevelse og ikke et sandt helvette dette svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...