Gå til innhold

lege eller jordmor?

Anbefalte innlegg

først gikk jeg til jordmor, men kom liksom ikke overens me henne. Ble ikke klok på henne, å da hjalp det jo ikke for alt det andre. Så byttet over til fast legen i stede å det funker mye bedre.

Men så er det noen som sier at jordmor er jo d aller beste å at det var dumt å bytte. Leser jo at det er mange som er blitt sjekket om de er moden og hele pakka, gjør ikke leger dette? har litt over en uke til termin å ingenting av sånt er sjekket. Stresser ikke heller men bare lurer. Legen selv har jo sagt selv at det er ting hun ikke er så flink til som en jordmor.

Er det mange av dere som bare går til legen? Og hvilke erfaringer har dere...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138004941-lege-eller-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg går til begge to. Jordmor prater mer om det å gå gravid og alt kroppen går igjennom. Hos legen opplever jeg det mer "medisinsk". tar de prøver og mål som skal, og det er dét. Har 6 dager igjen til termin, og har ikke blitt sjekket av verken lege eller jordmor. Virket ikke som min jordmor var interessert i å sjekke noe som helst før etter termin... virker som om det er veldig forskjellig fra sted til sted..

Hei! Jeg har gått til både lege og jordmor under svangerskapet. Veldig fornøyd med oppfølgingen fra jordmor, men hun går nå ut i ferie dessverre så må gå til lege fremover. Lege kan også sjekke om du er moden om du ber om det. Men det er klart jordmødre har mer kompetanse på graviditet.

Jeg går kun til fastlegen min og er stor fornøyd med den oppfølgingen jeg har fått der. Er førstegangsfødende så har ikke hatt noe erfaring med jordmor.. Legen kan sikkert sjekke om du er moden ja. Bare spørr, det gjorde jeg:) Jeg skal til legen i morgen og blir da sjekket om jeg er moden. Jeg har i dag 6 dager igjen til termin. Har hatt mye vondt nede i ryggen og en del kynnere som har blitt sterkere i det siste... håper fødselen snart er i gang for det er ganske slitsomt i lengden med alle disse vondtene:) Lykke til ;)

Gikk først bare til legen - så til begge to. Føler jordmor prater mer om hva som sjer under fødsel og tiden etterpå - mens legen har mindre tid og tar bare de nødvendigste sjekkene (blodtrykk, vekt, hjertelyd mm).

Det viktigste er at man føler seg ivaretatt - uansett hvem man går til.

Jordmor prater nok kanskje litt mer om deg og barnet enn legen... Føler iallfall det slik selv. Skal til siste sjekk hos jordmor i overmorgen - og ser fram til disse timene. Selv om dette er svangeskap nr 3 - kommer hun med gullfunn som jeg ikke visste fra før.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...