Gjest Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Hei jenter! Håper at det er noen som kan hjelpe meg med noen spørsmål her inne. Hvor avgjørende er syklusen for IVF? Jeg har en skikkelig kokosyklus som har vært slik i det siste: 15 - 18 - 25 - 24. Nå tenker jeg på IVF igjen. Noen som har erfaring med kokosyklus og IVF? Eller noen som har noen tanker rundt dette? Setter pris på alle svar.
Jane_septembergutt Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Vet egentlig ikke så mye om det, men ved IVF så blir vel den naturlige syklusen helt nedregulert, og man får andre medisiner for å utvikle egg, og for eggløsning. Så jeg ville ikke tro at syklusen din har så mye å si? Selv har jeg en ganske regelmessig syklus, uten at det har hjulpet så mye.. iallefall ikke for å bli naturlig gravid.. Har du snakke med noen lege om det, eller vært til utredning?
Gjest Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Takk for svar Ja, har vært til utredning, lap og IVF er i grunn det som gjenstår for oss.. Men hvordan er det når en skal sette inn egget? Skjer uttaket og innsettingen i samme syklus? Helt grønn på dette jeg..
74skytte Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Jeg har lange, uregelmessige sykluser, så det er antagelig derfor vi trenger ivf. Når man sprayer som du kanskje har hørt om, så regulerer man ned sin egen syklus, så man lager en ny på en måte. Ca 20 dager etter første mensdag (kanskje før for deg som har så kort syklus) begynner man på spray, så får man en blødning etter noen dager. Også er det i den syklusen man tar ut og setter inn. For min del som nesten ikke har mens på egenhånd, så startet jeg med Provera samme dag som med spray, for å få i gang en blødning. Så sprayer jeg 3 1/2 uke før jeg begynner med sprøytene. De vet jeg ikke hvor lenge jeg må gå på. Det er avhengig av hvordan man reagerer på medisinen. Sist gang tok jeg sprøyter i 11 dager før uttak. Man fortsetter også sprayen. Dette ble langt, men da har jeg ihvertfall fortalt litt om prosessen. Lykke til! (Jeg kjenner igjen nicket ditt. Du har holdt på en stund? Eller er du i gang med nestemann? Jeg har vært prøver siden jan 05)
Gjest Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Hei Skytte, og takk for svar! Det var en fin forklaring på prosessen Jeg skal ringe til gyn på mandag, fikk mensen i dag, så nå er jeg drittlei, for å si det sånn! Jeg er på første forsøket ennå ja, vært her i godt over ett år jeg nå. Hvordan går det med deg da? Hvilke forsøk er du på, og har du barn fra før?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå