Gå til innhold

kan man ta varme bad??

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå gravid i 8 uke, og siden det er første gangen så er jeg jo prppfull av spørsmål..

Jeg har prøvd å finne ut om det er greit å ta meg et deilig varmt bad eller om det er noen grunn for at jeg ikke skal gjøre det..

Er det noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare en ikke blir for varm:) skal ikke bli for opphetet .. tror det er pga fosteret ikke kan regulere kroppstemp selv enda..

Skrevet

Vi har boblebad hjemme, og dette var jeg flittig bruker av før sommeren kom. ;) Liker å ha det varmt, men ikke bli overopphetet! Jeg har pleid å ha med meg ei vannflaske med iskaldt vann når jeg legger med nedi. ;) Ellers er det ikke farlig!

Skrevet

Dette har jeg spurt jordmora om, for jeg selv er veldig glad i å ta et karbad!Hun sier det ikke er noen fare å bade, så lenge vi ikke blir overopphetet. Jeg kunne bade medgod samvittighet, med en flaske kaldt vann ved siden av meg som jeg drikker mye av.

Skrevet

Husk at det er 37 grader inne i kroppen din. Det skal litt til at kroppstemperaturen stiger pga et varmt bad. Da må du bade ekstremt lenge og i svært varmt vann. Men tipset om å drikke kaldt vann høres fornuftig ut.

Når det er sagt advares det mot å bade i boble bad. Husker ikke helt nøyaktig..Men mener det kom av at vannet gjerne er varmere noe som fører til ekstra stor bakterie oppblomstring ( spes i offentilge bad). I tilleg kan boblebad også påvirke et allerede ustabilt blodtrykk, noe som ikke er heldig. Var iallefall noe sånt som ble sagt da jeg gikk gravid med førstemann i fjor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...