Daydream Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Hei. Er kanskje ikke helt rett å ta opp slike spm. her, men samtidig er det bare dere som forstår hvor mye hver tur til Danmark betyr. Har hatt noen smerter i magen de siste månedene, å har vært til lege å tatt prøver etc. På UL sa de at livmora mi var litt forstørra, og derfor fikk jeg henvisning til innvendig UL for å se - legen min nevnte også en mulighet for endometriose da jeg var hos henne. Problemet er at ventetiden er ca 3 måndeder, og som jeg har nevnt tidligere har jeg en jobb som medfører at jeg kan ikke bare avspasere eller ta en plutselig feriedag. Samtidig sa hun også at det kunne "bare" være irritabel tarm. Nå er ferien min planlagt slik at det passer med en tur, men så kommer dilemmaet. Skal jeg ta sjangsen på at alt er bra og dra, eller vente og være sikker på at det er noe vits.... Hvis jeg venter og alt er bra medfører det at det blir lenge til neste tur Men om jeg venter og de finner ut at noe er galt sparer jeg masse penger. Huff, ble kanskje litt rotete dette, men håper noen kan komme med gode råd eller synspunkter. Føler at dere her inne forstår bedre hvordan jeg har det, og hvor mye penger, tid og krefter som går med for hver tur i forhold til all testing, spenning og venting
Magstar Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Jeg skjønner deg veldig godt. Men jeg tror ikke kroppen vil bli gravid om ikke den er i topp form. Jeg tok sjansen på et IVF forsøk selvom jeg hadde stor endometriose syste. Legen på klinikken sa ikke noe om at det kunne være farlig. Jeg fikk en betennelse i kroppen og måtte akkut på sykehus. Fjernet eggstokk, syste på 6cm og eggleder. Jeg måtte ta en pause på ca 6 mnd. Noe jeg syntes var forferdelig, for jeg var midt inne i prosessen å bli gravid. Nå 6mnd senere er jeg gravid. Bare 5 eller 6 uker, så fremdeles tidlig. Når jeg tenker tilbake, så ville jeg ha tatt en operasjon før mitt IVF forsøk. Er lett å være etterpå klok. Kan ikke du få tatt en hysteroskopi? Da kikker de inn i livmor. Jeg tok en sånn, det var ikke så lang ventetid på. Jeg tror jeg ville tatt sjansen om jeg var deg (du skal på vanlig insemasjon? ) Om ikke legene fraråder deg å gjøre det..??? Lykke til... det er mye venting i denne prosessen.
Daydream Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2008 Takk for svar Skal på vanlig inseminasjon ja, og legen sa ikke noe som hindrer meg i å dra. Er bare jeg som tenker mitt i forhold til at det kanskje er endomentriose, eller "bare" irritabel tarm...er så mye kanskje... Bor slik til at jeg må ta meg fri fra jobb om jeg skal til sykehus, og begynner å haste litt ettersom jeg egentlig har tenkt meg til Danmark i ferien som begynner om 4 uker Lykke til med den lille i magen!!
Magstar Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Tror ikke det er noe problem å gå gravid med endometriose. Når man har det, så er det lurt å ikke ha mensen for da kan få flere syster. Jeg ville gått for det : ) Takk, jeg satt inn to egg. Så vet ikke hva jeg har i magen enda. Så spennende.
Daydream Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2008 Å, så spennende! Kanskje det blir to små på deg
Tjorven1 Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jeg vet veldig lite om endometriose, men leste jo litt nå. Jeg forstår dilemaet ditt, men hadde nok dratt - for som du skriver - det kan jo være irritabel tarm, og det er ikke noe godt - tenk hvor mye tarmer som ligger rundt der nede! Nå er du endelig klar for ny tur og innstilt på det, dette her vet man aldri sikkert heller. Jeg angrer ikke på den gangen jeg reiste uten at det ble noe, heller ikke de gangen det ble, men som ikke gikk bra.. Nå er det vel vår tur snart!? Bor du i Oslo området? - Hva med å ringe: Rødekors klinikken - fertilitetstendret (offentlig - de tar ferie 1 juli), Eller Majorstuklinikken v/ Dr Trolle (privat) og høre om de kan ta en slik undersøkelse? De har i allefall tatt normal inv. undersøkelser på meg. Rødekors utvidet m saltvann også. Om ikke har jo folk tidligere nevnt her Kongsberg sykehus som ikke har vente tid på gyn.undersøkelser - det er jo fritt sykehus valg nå.
Daydream Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2008 Hei. Bor langt unna Oslo dessverre, derfor er det ekstra dyrt å komme seg til Danmark også. Og nærmeste private klinikk ligger ca 3 timers kjøring unna meg. Har snakket litt med to venninner som vet om planene mine og de oppmuntrer meg til å dra da, men måtte bare høre hva dere her inne også mener for som jeg nevnte tidligere så føler jeg at dere forstår meg bedre ettersom dere er/har vært oppi det selv Ja, nå er det vår tur! Neste gang sitter den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå