Gå til innhold

Sex mens man stikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia :)

Leste nettopp her inne at man ikke skal ha sex etter 8. sprøytedag. Stemmer det?

Og hvorfor i grunn?

Har ikke fått med meg det jeg, og er selv på 5. sprøytedag idag. Greit å vite :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å ha hørt at det er først etter at eggløsningssprøyta er satt at man ikke skal ha sex...og til 14 dager etter uttak.

Grunnen til at man ikke skal ha sex da er vel (slik jeg tenker) at man ikke skal risikere et flerlingesvangerskap. At man vil ha kontroll på at det ikke løsner et egg som blir befruktet på egenhånd i tillegg til det som blir satt inn. Men så klart så kommer det jo an på årsaken til hvorfor dere må ha IVF da.

Og etter uttak er det jo pga infeksjonsfaren

Skrevet

hei, det var jeg som skrev det:) jeg dobbelt sjekka papirene mine nå og det står at man ikke skal ha sex etter åttende sprøytedag, men jeg vet ikke hvorfor,,,det står tilogmed med utheva skrift,,, men det skal vel mye til og bli gravid før eggløsningssprøyta er satt vel? uff, blir helt nervøs for om jeg har gjort no veldig galt her,,,

Skrevet

sædcellene lever jo en stund... så det er nok derfor... har dere sex en kveld og setter eggløsningssprøyta neste er det vel en mulighet til at svømmerne kan overleve lenge nok til å befrukte eggene..

Skrevet

Men så skal jo mannen helst ha en utløsning 3-5 dager før uttaksdagen hvor han skal levere. Må det bare gå til spille da?

Skrevet

Ja, de må gå til spille:-) På det tidspunktet er det for sent at de kan gjøre noen nytte. Det er heller omvendt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...