Gjest Skrevet 2. februar 2009 #51 Skrevet 2. februar 2009 Hei Ja, enig at det er et kult spørsmål :-). Er snart 42 år og gravid i 9.uke :-). Nygift med en skjønn mann på 51 år. Vi har lenge ønsket oss et barn selv om jeg har 4 barn fra tidligere ekteskap (13-17 år). Skjønt er man ikke gammelt for å få barn når man er over 40 år. Vi gleder oss til den kommer ut :-). Mine foreldre flippa selvfølgelig ut da de fikk sjokkmeldingen, mens hans familie gleder seg veldig siden det er hans første.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 9. februar 2009 #52 Skrevet 9. februar 2009 Hei :-) Jeg forvillet meg inn på helt feil forum her, men så syntes jeg det var interessant å lese om de som er i "andre enden av skalaen", så jeg ble sittende her og lese litt da. (Sorry at jeg sniker...) Jeg er selv 22 år og venter nummer 2, og må bare si at jeg IKKE syns du er for gammel til å få barn. Barn er en glede og en velsignelse enten man er 20, 30 eller 40, og hva andre måtte mene må du ihvertfall ikke tenke på. På den måten tror jeg unge og modne gravide er i litt samme situasjon - begge "grupper" er gjerne redd for omgivelsenes reaksjoner. Selv ble jeg uplanlagt gravid med nummer en, og var nok redd for hva folk ville si. Heldigvis gikk det veldig bra, og jeg har ikke møtt noen negative reaksjoner (utenom her inne på bim da, men det må man regne med). Jeg tror nok også deres venner og familie bare vil reagere med glede. Og hvis noen skulle komme med negative kommentarer, vel, da er det deres eget problem! Masse lykke til til alle dere voksne damer som prøver eller allerede er gravide - det er jo fantastisk med små i huset :-)
josef Skrevet 9. februar 2009 #53 Skrevet 9. februar 2009 Hei du! Jeg blir 41 til sommeren, min kjære mann nærmer seg 54 - vi prøver på nr. 2, føler oss unge nok! Tror det er så foskjellig hva man ønsker og har å gi, føles det riktig for dere, er det jo det!
nussine Skrevet 9. februar 2009 #54 Skrevet 9. februar 2009 Hei! Jeg blir 38 til våren og min mann er 41. Vi har tre gutter sammen - 4, 8 og 10 år. Vi prøver ikke aktivt, men bruker ikke prevensjon, så ting kan jo fort skje... Jeg har veldig lyst på et barn til, føler meg ikke ferdig, men min mann synes vi har nok å fylle dagene med og at vi er blitt for gamle til nok en baby. Men han er jo klar over at muligheten er der i og med at vi ikke bruker prevensjon. Jeg fjernet hormonspiral sist oktober, da jeg var full av PMS hele tiden, noe jeg ikke maktet i lengden. Føler meg gravid nå, har flere symptomer, men det kan like gjerne være at TR er like om hjørnet. Har IKM i morgen. Venter i spenning:-)
TogT Skrevet 11. februar 2009 #55 Skrevet 11. februar 2009 Jeg er akkurat blitt 39, og min mann er 45. Vi har prøvd i snart to år, mer eller mindre aktivt, og føler oss ikke for gamle i det hele tatt... Skulle bare feste seg en spire nå, så.. Gynekologtime i morgen, mulig utredning i løpet av noen måneder. Vi lever i håper
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #56 Skrevet 11. februar 2009 Ja dere er for gamle, når folk over 40 år skal begynne å få barn så blir det rett og slett for dumt.. Burde dere ikke tenkt på dette for 10 år siden. Det å få barn er ikke en mennekserett og det er rett og slett egoistisk med tanke på barnene som begynner på skolen med foreldre som er nesten 50 år!!!
Galathea73 Skrevet 12. februar 2009 #57 Skrevet 12. februar 2009 Gjesp, oppbrukte argumenter, den må du lenger ut på anonymforum med...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #58 Skrevet 20. februar 2009 Nå har jeg rotet meg litt bort her.... Synes det er morsomt å titte på de forskjellige forumene her. Jeg er 20 år, og samboer er 25. Min mor er 42 (straks 43) og min far 49 år. Jeg har personlig alltid syntes at de er HAUGgamle, og gammeldagse, strenge og heelt utenfor (Jeg har egentlig flotte foreldre, vi har et nært forhold i dag). Jeg oppdaget plutselig at jeg har jo egentlig unge foreldre (dette fant jeg vel ut når jeg var omtrent 9-10 år, og skulle få en uplanlagt lillesøster. Stakkars dette lille mennesket, tenkte jeg, som skulle få SÅ gamle foreldre. "Tenk på det mamma, at når dette barnet er 10 år, så vil du være over FØRTI!"). Min mor er omtrent 22,5 år eldre enn meg. Likevel var hun kjempegammel i mine øyne når jeg var liten. Jeg tror det har lite med alder å gjøre, men mer med mental alder, for dere flotte jentene som vil få være noens mamma. Jeg jobber i dag sammen med flotte jenter på 30+ som får sine første og andre barn, og jeg synes da overhodet ikke at de er gamle! De er da på min alder tenker jeg (jeg er en voksen 20åring, og de er vel ikke uvanlig unge for å være 30+) men det er vel bare at jeg tenker at vi er på samme sted i livet, og 30-40åringer er ikke så gamle som jeg trodde da jeg var yngre Mitt personlige ønske er å få barn tidlig, fordi jeg er et utpreget familiemenneske, fremfor karrieremenneske, og slik har jeg alltid vært. Jeg skal gjøre ferdig en utdannelse, så jeg har stabile forhold rundt barnet, men min hovedprioritering blir barn og familie. Jeg ønsker også å legge til rette for at mine barn skal få bli kjent med sine besteforeldre (mine bestefedre døde begge i femtiårene, så ingenting er garantert) Min lille nevø på snart tre år (min mor er altså bestemor som 43åring) har fire/seks besteforeldre, fire oldeforeldre og til og med en oldeforelder som forguder ham, og tilbringer mye tid med sin lille gullgutt. Slik ser jeg det for meg, og jeg håper at det blir sånn som jeg ønsker. Jeg synes ikke dere er for gamle. Jeg tenker ikke negativt om dere, men tenk heller ikke negativt om meg, som ønsker å få barn tidlig. Jeg tror vi blir flotte mødre for våre små alle sammen. De kommer stort sett med "litt ekstra" disse barna. Vips så er man noens mamma, og da er man den beste mammaen man kan være for sitt lille barn. Stå på dere jenter! (og menn)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #59 Skrevet 21. februar 2009 Ble glad jeg ,når jeg leste denne tråden MY
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #60 Skrevet 18. mars 2009 Ble også glad når jeg leste denne tråden! :-) Har tenkt å prøve på et til og er nok da 43 - 44! Min bestemor var 43 da mamma kom til verden, og her jeg bor er det ei på 47 år som fikk ei velskapt jente! Så vi må bare stå på alle vi som ønsker oss barn og er passert 40 år! :-))
lolas Skrevet 19. mars 2009 #61 Skrevet 19. mars 2009 Hei, sâ lenge man er i form til â ta seg av en baby med nattevåk og alt som hörer med, så spiller det vel liten rolle om man en 35 eller 45? Jeg er selv 40 og mannen 43, og vi pröver aktivt å få et sösken til gutten som snart fyller 3. Jeg har imidlertid merket enkelte reaksjoner - sååå gamle foreldre dere blir, når barnet fyller 10 er dere over 50 osv. Men de får bare snakke... vi står på og er klare til å ta imot en liten verdensborger til - om vi lykkes! Det håper jeg alle her inne gjör!
lykkelig72 Skrevet 26. mars 2009 #62 Skrevet 26. mars 2009 Jeg er 37 og min samboer blir 43 i år. Ingen av oss har barn fra før, så vi håper at det kan skje i løpet av ett års tid...!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #63 Skrevet 28. mars 2009 Jeg er 37 år og han 41år skal ha fleire. Har opplev og besøke min mor 39 år på sjukehus med ein liten nyfødt gutt i armene. Da var jeg 17 år og sjølv ein liten gutt på 9 mnd og min søster 19 år med ei på 1 år. Hadde tippeldemor som fikk oppleve og vere tippoldemor til 2 barn i 6 mnd.
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #64 Skrevet 29. mars 2009 Er 38, og denne tråden får meg til å være veldig positiv !!! Gleeeeeeder meg til å bli gravid i moden alder !! (fikk første da jeg var 23, så har prøvd d oxo..) Lykke til, og måtte d bli maaaaange store mager og skjønne babyer på oss over 35 ++ ))
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 5. april 2009 #65 Skrevet 5. april 2009 Alder er bare tall! Datoen kan ha gått ut på egga våre...det er vel problemet...
gravid 67 modell:-)har født Skrevet 17. april 2009 #66 Skrevet 17. april 2009 Hei Tullemor. Jeg tror det kun er dere selv som kan vite om dere er for gamle - for slik jeg ser det har ikke det noe med det faktiske tallet å gjøre, men hvordan man er/har det. Selv blir jeg 42 - min mann er 45, og vi oppdaget i påsken at vi har barn nr 3 på gang! Først til stor forskrekkelse - etterhvert til kjempestor glede! For dette var overhodet ikke planlagt. Vår eldste er nå 20. Jeg har flere venninner og familiemedlemmer som har fått barn etter/rundt 40 - og alle har hatt ukompliserte svangerskap og utrolig mye glede i ettertid! Dere blir sikkert flotte, kloke og omsorgsfulle foreldre:) Lykke til.
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 18. april 2009 #67 Skrevet 18. april 2009 Nå har jeg lest gjennom alle innleggene i denne tråden, og det er befriende lesning. Jeg er selv bare 26 år, har ei datter på 2 og en ny kjæreste (jeg var alene med henne frem til desember). Jeg vil helst kjøre på, i frykt for å miste de gode eggene mine. Men typen vil vente en tre fire år. Jeg har stressa mye med detta altså.. Men etter å ha lest det dere skriver her, så har jeg jo kjempegod tid.. Dere inspirerer damer.. Tusen takk :-D
gleder meg så ille, 5pp Skrevet 19. april 2009 #68 Skrevet 19. april 2009 Heisannn!!! Flott å se at det også er andre over 35 som prøver;=) Vi har vært gift i snart 18 år,har barn i sammen,men ønsker oss så veldig en liten etterpåkladd...så bare å krysse fingrene. Jeg er 36 i år og min man blir 37 år i år.
Mamman til Joachim Skrevet 29. april 2009 #69 Skrevet 29. april 2009 Hei. Jeg er 36 og samboeren min er 39. Han har ei datter fra før, men jeg har ingen barn. Ønsker oss barn sammen nå og har tatt min siste p-pille ever. Vi gleder oss masse til å få vår egen lille familie og håper det vil skje i løpet av 2010. Lykke til videre alle sammen. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå