Ønskebaby Skrevet 19. september 2008 #26 Skrevet 19. september 2008 Til alle: få de barna dere ønsker! Er det "ment to be", ja, da blir det! Jeg er 40 og min samboer 33 år. Har prøvd ett år uten hell og har derfor nå valgt IVF behandling. Skal straks igang med stimulering. Spennende tider! :-) Til lightblue: er dere kommet igang med IVF?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #27 Skrevet 20. september 2008 Jeg er 41 og min mann 49. Har et barn på 2. Vil gjerne ha et til og føler oss ikke for gamle i det hele tatt.
lightblue Skrevet 21. september 2008 #28 Skrevet 21. september 2008 Hei Ønskebaby! Ja, vi har vært gjennom et forsøk, i april i år. Det gikk galt, men vi er så heldige å ha tre egg i fryseren og krysser fingrene for at et av dem skal være det såkalte "gullegget". Jeg har visst en slimhinne som er litt tynn, slik at egget har litt problemer med å feste seg, ellers finner man ingenting galt. Vi har en sønn på snart tre år som vi lagde helt på egenhånd ) Skal igang med såkalt fryseforsøk i november. Når begynner du med stimulering?
vill ha en 3a Skrevet 21. september 2008 #29 Skrevet 21. september 2008 Hei! Jag var 41 nær mitt førsta barn kom, och tænkte aldrig att jag var før gammal. Inte heller nær 2an kom och jag var 43.... Men nu tænker jag att kanske i senaste laget, men vad sjutton går det så går det. Jag ær 44 och sambon 38 och vi vill gærna ha en 3a! Jag tænker att det ær fint att barnen har syskon vis vi nu ær lite gamla som førældrar. Læste førresten på nettet att kvinnor som får barn sent lever længre...
Ønskebaby Skrevet 21. september 2008 #30 Skrevet 21. september 2008 Hei lightblue! Trist å høre at forsøket i april ikke gikk bra. Da må det være godt å vite at du har egg på frys! Håper virkelig dere lykkes i november. Jeg skal i gang med kort regime og starter rundt 26. sep. Blir uttak og innsetting i løpet av uke 41. Første forsøk og kjenner at jeg ikke gleder meg helt over situasjonen. Tenker heller at det ikke kommer til å gå enn å glede meg over muligheten for å lykkes. Er vel sinnets måte å gå i forsvar på. Jobber med å tenke at dette skal gå bra og at vi ender opp med minst tvillinger!! he-he... Klarer du å være bare positiv eller kjenner du også skepsisen av og til? Jeg har fått to barn på naturlig vis. 18 og 10 år, så jeg vet jeg kan få barn.
Fia71 Skrevet 21. september 2008 #31 Skrevet 21. september 2008 Man er ikke eldre enn det man føler seg :-) !! Jeg synes det må være opp til hver enkel. Jeg hadde tidligere sterke meninger om at jeg ikke skulle ha barn etter at jeg fylte 35 år. .....men slik ble det ikke. Er nå 37 og har en liten hjerteknuser på 5 måneder. Han har to søstre på 10 og 7 år. .......og så ønsker jeg meg en til :-) Kjekt å høre at det er mange andre "gamle" som vil ha barn.
Tidligere Optimist.. Skrevet 21. september 2008 #32 Skrevet 21. september 2008 Nei dere er ikke for gamle:)) Jeg er 42 og har ingen barn enda..mannen er 50 og har 2 voksne barn, så det er nok litt viktigere for meg enn for han:) Jeg har ikke tenkt å gi opp før kroppen selv sier stopp og siden jeg ikke har noen egne barn,så kan jeg rett og slett ikke gi helt opp enda. Nei så lenge man føler at man er ung i kropp og sinn,så er det helt riktig:) Stå på tullemor og lykke til:))
*anki * Skrevet 21. september 2008 #33 Skrevet 21. september 2008 Føler meg fortsatt ung. Både jeg og mannen er 36 og blir i allefall 37 før vi evt får en liten til. Har to fra før som satt uten problemer... No har vi prøvd i over et år og har hatt en MA og en SA. Det kom egentlig som et sjokk, siden det gikk så bra de andre gangene. Men vi gir ikke opp. Ny ikm er i slutten av mnd. Stå på alle sammen. Godt å ha denne tråden. Blir vel litt mer aktiv etter hvert.
lightblue Skrevet 23. september 2008 #34 Skrevet 23. september 2008 Hei Ønskebaby Jeg klarer nok ikke alltid å være positiv nei... Jeg har "vanket" litt inne på assistert befruktning, og tør ikke si det høyt der, men det er fryktelig leit å kjenne på at man kanskje ikke får søsken til sitt ene barn. Jeg er veldig takknemlig for den søte gutten jeg har, og han synes nok kanskje at jeg kveler ham litt med all oppmerksomheten av og til Jeg har fått fremskyndet fryseforsøket, og skal faktisk begynne på medisiner i slutten av neste uke. Dette blir spennende, jeg krysser fingrene for at drømmen går i oppfyllelse
Ønskebaby Skrevet 24. september 2008 #35 Skrevet 24. september 2008 Jeg skal krysse fingrene for dere jeg og! En kan jo ikke gjøre annet enn å håpe! Er inne på ass. befruktning jeg og. Lurer jo av og til på om det bare er av det gode all denne lesingen og fokuset en får på situsasjonen, men samtidig finner en jo masse trivelig prat og støtte her inne. Jeg starter opp med stimulering i overmorgen og gruer meg litt til nålestikk og bivirkninger......godt jeg har en sykepleierutdannelse i bunnen :-) Ha en fin kveld!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #36 Skrevet 3. oktober 2008 Sender babystøv over til dere og ønsker dere lykke til! Har endelig møtt mannen i mitt liv! Han er 48 og jeg 42,- og vi ble gravide umiddelbart,men det holdt kun 6 uker...SA denne uken. Har en sønn på snart 6 år, og nå kjenner jeg at jeg virkelig vil ha et barn til, med kjæresten min. Han har ingen barn selv, men har tatt min sønn til seg uten å blunke. Likevel kjenner jeg "behovet" for en baby som kan binde oss alle sammen,-mamma, pappa og storebror:-) Jeg ønsker tullemor og din kjære lykke til og hold oss/meg oppdatert om du føler for det,-jeg følger gjerne med;-) tvi tvi og masse babystøv.... Klem,
mortilgutt Skrevet 3. oktober 2008 #37 Skrevet 3. oktober 2008 Nei, dere er ikke for gamle.... Selv er jeg 42 år, nygift (2år) med min første mann. Har ingen barn, men testet positivt i går! Mannen min er 37. Hvem andre enn en selv kan bestemme ens alder????? Håper alt går dere vel, og at dere får barnet dere ønsker dere! Lykke til =D
løvepus-74 Skrevet 8. oktober 2008 #38 Skrevet 8. oktober 2008 Husk at man ikke er eldre enn man føler seg! Jeg er straks 35 år og mannen min er 3 år yngre:-))
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #39 Skrevet 9. oktober 2008 Vi er begge 36 og har to barn på 2 og 4. Vi har nå bestemt oss for at vi vil prøve å få nummer tre. Egentlig skulle vi vente litt til, men i det siste har jeg hørt så mange kommentarer ang alder og graviditet, at jeg føler klokka tikke høyere og høyere... En jeg kjenner som er 39 fikk faktisk nettopp beskjed fra en lege at deres sjanser for å bli gravide var kun 10%, kun pga alderen!?! Er det virkelig så ille? Det kan jeg liksom ikke tro! Hjelp...
♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver Skrevet 17. oktober 2008 #40 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg er 39 og har også fått beskjed om at sjansene bare er 10 % nå... Stemmer på meg! Har hatt 30 prøveperioder (pp), og de to første ble til på 3. og 1. pp for 5 og 4 år siden.... Så sjansene faller drastisk fra fylte 35 år... uff og uff - nå skal vi prøve IVF.
mortilgutt Skrevet 17. oktober 2008 #41 Skrevet 17. oktober 2008 Det med 10% stemmer, ja. Det forklarte gynekologen meg. Eg er 42 år, har pcos (ikkje eggløysing kvar mnd) og difor dobla det sjansen min for at prøverøyr skulle lukkast. MEN 10 % er meir enn 0%!!!! Eg er foresten gravid på første forsøk....så me ber om at barnet/-a vil vera inni magen til fødselen ein gong i juni. Skal til UL på tysdag, så det vert spanande!!!!
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #42 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg er snart 42, og mannen min er 40. Har blitt lett gravid før , men var jo yngre da ja. Yngste min er 7 år. Prøver ei stund så får vi se...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #43 Skrevet 22. oktober 2008 Hei, hi her...ville bare takke alle sammen som har svart på denne tråden. Det er morsomt å se at det faktisk er noen på vår alder som også prøver, selvom mange som har svart her er yngre enn oss da! Lykke til alle sammen, vi prøver litt så får vi se...har ikke de helt store forhåpningene men men...det er lov å prøve! Klem tullemor.
Akki42 Skrevet 23. oktober 2008 #44 Skrevet 23. oktober 2008 vi er et par på 43 ... har hørt menn kan bli fedre til de er 100 jeg så bare stå på)) og lykke til
lene70 Skrevet 25. oktober 2008 #46 Skrevet 25. oktober 2008 jeg er 38 og 12 uker gravid med tvillinger, samboer er 51. jeg hr 4 barn i alder 10 til 21, han har en på 15, vi føler oss ikke for gamle. så lykke til. hilsen lene
josef Skrevet 29. desember 2008 #47 Skrevet 29. desember 2008 Heisann! Jeg registrerte meg i dag - jeg er 40 år, min mann blir 54 til våren, vi har en nydelig sønn på 7 år, og endelig har jeg fått min kjære med på å prøve å få en til. Vi har diskutert og tenkt rundt dette spørsmålet i mange år, og vi mener vi ikke er for gamle! Selvfølgelig vil vår sønn, og forhåpentlig et barn til, statistisk sett miste foreldrene sine tidligere enn mange andre, men det er en av grunnen til at jeg vil ha en til, så er de 2 den dagen vi ikke fins lenger. Og i likhet med det mange andre skriver her, det mangler noe i livet mitt, jeg har mer å gi! Jeg er helt i startfasen, bare det å endelig kunne tillate meg å drømme om en baby igjen er helt overveldende - hormonspiralen sitter enda i, gynekologen har juleferie, men snart er jeg også på desperat vent på eggløsning. Ønsker dere alle, og meg selv lykke til - nytt år, nye muligheter, nye verdensborgere! Hva hadde vel verden vært uten oss?
SOL*SOL Skrevet 21. januar 2009 #48 Skrevet 21. januar 2009 Så fint å lese denne tråden, en lettelse. Er selv 37 år gammel og har to småbarn fra før, men har lyst på en liten til. Problemet er at jeg må overtale mannen ...hehe
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #49 Skrevet 25. januar 2009 for en fin tråd og lese - og en lettelse. Har hele tiden følt jeg har hatt det travel pga alderen min, er 33år. Men nå merker jeg at jeg kan senke skuldrene. Men har ei tulle på 15 mndr da :-)))
Rosa på ball Skrevet 26. januar 2009 #50 Skrevet 26. januar 2009 Kult spørsmål!!!!!! Fin tråd for meg som er litt nølende på å kaste meg helt uti dette igjen, etter ett års pause... Stå på jenter! Om vi er gamle eller unge, så har vi de samme lengslene... Jeg er 40, nesten 41, og mannen min er 45. Vi har ett barn på to år.... Ønsker et søsken til henne. Har håp, tross alle fakta som er imot, hehehe. Det er fint å ha håp. Det gjør hverdag sammen med vesle tullemor så strålende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå