Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Hei. Vi er 43 og 50 år. Er det for gammelt for et barn til? Hvor gamle er dere og deres menn? Klem tullemor
Vegaspia Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 jeg er 43.5 og min sambo 42 (idag forresten ) ) Føler meg ikke gammel i det hele tatt, dessverre er det eggene mine som er av den eldre typen ) Jeg synes ikke det er gammelt når man "føler" seg ung i sinn, hadde man følt seg gammel, kanskje da at man føle seg for gammelt for et lite barn ? Hvem vet ?? ... Jeg må ty til akupunktur og jeg føler det virker veldig bra, så jeg krysser alt for meg selv ) Lykke til!!
Håperogtror Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 For gamle for å få et barn til....? Hadde du spurt for ti år siden (-eller kanskje bare fem?), så hadde jeg svart et bestemt "Ja!". I dag vil jeg si "Tja, sannsynligvis ikke". Jeg er ett år yngre enn deg, mens min kjære er ca. 10 år yngre. Etter å ha gått noen runder med meg selv har vi bestemt oss for å prøve å få et kjærlighetsbarn sammen. Jeg tror det er viktig å tenke på ens fysiske og mentale helse, når man velger å få barn så sent i livet som det vi gjør. Dersom du og mannen din føler dere spreke nok til å følge med og "backe" opp barnet gjennom hele oppveksten, så hvorfor ikke? Selv satser jeg på å leve aktivt og sunt, slik jeg alltid har gjort - og jeg tror og vet at barnet vårt (om vi er så heldig å få det til...) vil ha de aller beste forutsetninger til å få en god barndom. Det er jeg sikker på at deres barnb også vil! Lykke til! Klem,
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Jeg er også 65-modell, og min mann er 70-modell, vi traff hverandre i 1995. Vi har 2 barn unnfanget ved naturmetoden. Trøblet mye med graviditeter og aborter (SA/MA), så mannen steriliserte seg. Det angret jeg på, så vi fikk et prøverørsbarn i 2007. For drøye 2 uker siden satt jeg inn 3 fryseegg, men bla ikke gravid. Jeg har vært gravid 6 ganger og i tillegg fått satt inn 3 befruktede egg. Dette har "bare" resultert i 3 barn. Føler alltid det er noe som "mangler". Minstemann er ett år nå, og jeg kunne gjerne tenkt meg en lekekamerat til han. De andre to er 5 år og 11 år. Ønsker meg altså et 4. barn ved ass befruktning om mulig, men min mann vil ikke. Hva gjør jeg/vi da, skal jeg respektere hans ønske, eller bør han respektere mitt? Hvor langt kan jeg gå i å prøve å overtale han, eller bør jeg være fornøyd med dem jeg har??? De fantastiske, deilige, barna holder oss unge i sinn og skinn, det er i alle fall sikkert;))
Agne Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Jeg synes jo selvsagt ikke at dere er for gamle jeg da. Jeg blir 42 sist i denne mnd., min mann er 15 år eldre enn meg, dvs 57 år. Vi har tre barn sammen, minste er blitt 5,5 og eldste er nå 17. Vi har prøvd på nr. 4 i snart 3 år, mistet i aug 05 og siden har jeg vært fiksert på å få nr. 4. Jeg har imidlertid lagt merke til at de fleste som er her inne på gravid over 35 har menn som er jevnaldrende med dem selv el. yngre menn. Det er jo en kjent sak at det ikke bare er kvinnens alder som trekker ned når det gjelder å bli gravid, hvis mannen er eldre er det også mer komplisert. Jeg må føye til at det å ha små barn gjør jo sitt til at man holder seg yngre og mer vital. Jeg er iallefall helt sikker på at det for vår del er rett å få flere barn til tross for vår "høye" alder. V ihar fått tre fantastiske barn som vil gjøre sitt til at samfunnet vi lever i blir et bedre og mer harmonisk sted og da vil enda et slikt barn bare bli til en ny velsignelse for oss alle.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Jo, det er for gammelt - synes JEG. Tenk da, når barnet er 15 år er du pensjonist liksom... Nesten hvertfall. Og det er nok ikke kult for h*n å ha pensjonister som foreldre når h*n går på ungdomskolen Jeg er 20, og min "mann" er 19, blir 20 i år. Ja, det er tidlig, men dette var ikke planlagt, og jeg klarte ikke ta abort. Så da ble det sånn
corleone Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Tror nok du har gått deg litt vill, Lukkelukken Spørsmålet var til de over 35, som forumet heter. Mange av damene her inne har også fått sitt første på din alder, og kanskje tenkte de akkurat likt som deg på denne tiden. Så synes du skal leve litt mer før du slenger inn liknende kommentarer, for du aner rett og slett ikke hvordan du selv kommer til å tenke når du en gang er 40+.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Jeg syns det er helt opp til dere å avgjøre om dere er for gamle eller ei. Det er deres valg og ingen annens. Selv venter jeg barn og er 46. Men føler meg aldeles ikke for gammel til å få et barn til. Må også si at det ikke var planlagt. Trodde jeg var ferdig med å få barn, men den gang ei :-)
Ellebettemor Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Om dere er for gamle eller ikke kommer an på form og innstilling. Dersom dere selv går inn for å holde dere i god form så dere orker å følge opp barna til de er myndige, er det faktisk snakk om at er barn får liv her- Og det må da være positivt Selv er jeg 36 år og venter nr 2 med min 30 år gamle samboer.
Ellebettemor Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 PS: Venninna mi på 38 år har ei ett-år gammel tulle med sin 52 år gamle mann. Han er veldig sprek for alderen, og har ingen problemer med å følge opp. Det er det det kommer an på.
bente37 Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Hei... Jeg er 37 og min samboer er 40. syns sa ikke vi er for gamle... vi er 11 uker gravide og gleder oss masse
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #12 Skrevet 21. juni 2008 For en befriende tråd å lese.. Er selv 31 år, og føler at jeg har veldig dårlig tid med å starte å få barn! Men har jo i grunn ikke det da. Tullemor, jeg syntes at dere skal gjøre det som føles riktig for dere selv. Håper at dere lykkes!
Gorgonvaktmester Skrevet 23. juni 2008 #13 Skrevet 23. juni 2008 Nå vil tilfeldighetene det slik at dere er akkurat like gamle som mine foreldre var da jeg ble født - så jeg må vel si at dere slett ikke er for gamle Jeg er 36 og madammen 41
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #14 Skrevet 21. juli 2008 Jeg er snart 39 og sambo snart 40. Vi har ett barn på 1 1/2 år og ønsker oss ett til:-)
Kristineee Skrevet 21. juli 2008 #15 Skrevet 21. juli 2008 Det er nok vår biologiske klokke som bestemmer om vi er for gamle eller ei. Personlig skulle jeg ønske at jeg hadde fått barn da jeg var yngre, men slik gikk det ikke. Det er fordeler og ulemper med å få barn både som ung og voksne som oss. Min mann er 40 og jeg blir det samme snart. Vi har et barn som fyller to i oktober. Vi prøver å få ett mirakel til. Lykke til Tullemor.
maria isabell Skrevet 21. juli 2008 #16 Skrevet 21. juli 2008 ikke for gammel;) lykke til med baby lagingen:)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #17 Skrevet 22. juli 2008 man er ikke eldre en man føler seg !!! Hvis dere har lyst på barn , så hvorfor ikke? Så lenge dere er i form til å følge de opp, så er det vel ingen problem!! Jeg er 35 og mannen min er 37,5 år. Hadde planlagt å være ferdig med babyer før jeg var 30, men lysten er her igjen. =D Så prøver nå å få nr3...6 år etter siste. Hadde en SA for 2,5 uke siden. Var da 13 uker og 2 dager. Så kroppen må vel leges litt til kanskje...et ikke hvor fort andre prøver på nytt..men jeg føler meg iallefall klar nå !!
fatouanette Skrevet 22. juli 2008 #18 Skrevet 22. juli 2008 å nei da dere er ikke for gamle i det hele tatt. Jeg (madammen)er 42 og min samboer er 43 , jeg har 3 barn mellom 17-23 år men min samboer har ikke et eneste barn . Så vi forsøker få et nå . Hadde en spontanabort forrige uke,var 8 uker på vei. Men forsøker igjen.
Gjest Fairywoman Skrevet 4. august 2008 #19 Skrevet 4. august 2008 Jeg fyller 36 om 3 mnd og mannen har nettopp rundet 40 :-) Vi har vært sammen i 15 ,5 år - en neg.icsi i 98 ` Holdt på med adopsjon i 4 år - venter fortsatt - men usikker på hva som skjer i landet. Derfor denne siste runden med forsøk. Syns ikke alder skal stoppe våres muligheter - men det er jo også viktig å tenke på at vi ønsker å være i barnas liv så lenge som mulig etterpå også - kanskje t.o.m. barnebarn - hihi. Koz fra Fairywoman
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #20 Skrevet 19. august 2008 min mann er 52 og vi planlegger minst 2 barn de neste årene:) dere er ikke for gamle:)
Håper :-) Skrevet 15. september 2008 #21 Skrevet 15. september 2008 Heia! Jeg er 44 og min samboer 38. Vi har et barn på 2 år, og ønsker oss så sårt en til. Har dessverre hatt to aborter på det siste året, men jeg krysser fingrene for at vi skal få det til. Lykke til til alle sammen :-)
håpogtro Skrevet 15. september 2008 #22 Skrevet 15. september 2008 Begynte nesten å føle meg litt ung her nå ;-) Jeg har nettopp blitt 36, mannen min er 31. Prøver på nr 2, har en datter på 2 1/2. Ang for gammel så er det vel hvordan man føler det selv som er viktigst. Mange kan være sunne og spreke til langt oppi årene :-)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #23 Skrevet 17. september 2008 Helt enig med deg corleone,ble nesten litt provosert av svaret til lukkelukken jeg...vi er 39 og 42 å prøver å få barn sammen,fortjener ikke vi d da liksom?Vi er modne,å klare for det,mere nå enn da jeg fikk førstemann for 15 år siden,Unge jenter får barn,greit d,å mange er ikke planlagte,men d finnes prevensjon idag...mange ung jenter tar abort etter abort,men vi som ønsker oss d veldig,sliter som bare f....
Cajsa Skrevet 18. september 2008 #24 Skrevet 18. september 2008 Jeg synes ikke dere er for gamle. Hadde selv mor som fødte som 44-åring og hun er idag en sprek 83-åring. Dagens 45-åringer som er ved god helse er jo spreke med sunne vaner. Det er bare å stå på!
lightblue Skrevet 19. september 2008 #25 Skrevet 19. september 2008 For en HERLIG tråd!! Denne bør ligge på toppen hele tiden ) Jeg er selv 38,5, og prøver å få søsken til mitt enebarn. Er litt deppa fordi jeg nærmer meg 40, og da er det godt å lese at mange over 40 får barn! Vi klarer oss ikke på egenhånd, og har måttet søke om assistert befruktning, men likevel gjør det godt å lese om lykkelige mødre over 40. Stå på jenter! Så lenge man har lyst på barn når man er over 40, så har man sikkert overskudd til det også!! Klem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå