Gå til innhold

Er vi for gamle - hvor gamle er dere?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Vi er 43 og 50 år...synes dere vi er for gamle for et barn til? Hvor gamle er dere og mennene deres?

Hilsen tullemor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pøh, jeg synes ikke dere er for gamle. Hvis man føler seg kvikk og klar for de utfordringer et barn byr på synes jeg ikke at man skulle la alderen hindre. Jeg er 38 og er slett ikke ferdig med barnefødsler! :-)

Skrevet

Er det kvinnen som er 43 er det for de fleste fortsatt naturlig mulig, og ikke for gammelt.

Skrevet

Nei, dere er ikke for gamle. Jeg er 40, mannen min 41. Vi prøver å få barn nummer tre.

Tenker de samme tankene som deg, men lysten på et barn til vinner. Men det koster: har nylig hatt to spontanaborter på bare tre måneder. Den første skjedde etter 11 uker, og var en veldig vanskelig og smertefull opplevelse. Den kom etter to års forsøk på å bli gravid. Det gjør vondt, men vi prøver igjen likevel. En stund til i allefall. Ønsker dere all mulig lykke!

Skrevet

Jeg er 44 og han 47, og håper på nr.4. Så dere ikke for gamle, stå på!

Skrevet

Sån har jasg också tænkt, åtminstonne efter att jag fick mitt andra barn i høstas. Æh, man ær inte ældre æn man kænner sig. Vårt stora problem ær att besteforeldrer ær lite før gamla før att hjelpe, men å andra sidan så bor de ændå før långt bort. Jag vill gærna ha ett till barn, men det ær jag sknakse før gammal før??? :-)

Mina blir 1 och 3 i september och jag blir 44 i sommar!

/H

Skrevet

Hej igen! Det ær klart att det måste vara skillnad på att få barn nær man ær 30 eller 40+. Jag tror att jag hade varit mindre trøtt om jag varit yngre. Trøtt ær jag mest hela tiden! Trøtthet verkar vara ett tema før oss eldre mammor! Nær jag var kring 30 var det inga problem att arbeta dygent runt, studera och gå på krogen. Kanske inte allt på samma dag, men ændå. Ni førstår vad jag menar... Nu måste jag prioritera, men det kænns OK eftersom jag har hunnit gøra allt det andra innan. Jag lever eg mycket lugnare nu æn innan jag fick barn. Karriær ær inte så viktigt længre. Jag hade en ledarstillning innan jag blev glavid førsta gången. Men det skulle jag inte orka nu med 2 barn. Visst, jag har en man som jobbar mycket också. Vår løsning kænns bra før mig. Jag tror inte att man blir før gammal om man nu får barn, men jag tror att man måste se sina egna begrænsningar - och ta hænsyn till vad man orkar. Vi har ingen help av besteforeldrer heller, men det har vi løst genom att køpa tjenster. Vi har en jente som kommer hem till oss de kvællar min man jobbar sent, så att jag fått lite hjelp fram till leggetid. Kostar lite, men det var viktigt før mig. Visst aupair kan man också ha, men jag vill gerne vara med mina barn nær jag nu tillslut har fått dem. Vi har heller inte plats att ha någon som bor hos oss. På helgerna delar vi på sovmorgnarna :-)

Slutsatsen ær væl att man får prioritera och satsa på sin egen helse - så att man håller tills de flyttar hemifrån.

Jag ær svensk - dærav min svorsk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...