Gjest Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Sønnen min på 4 uker har di siste dagene fått en belegg på tungen å i munnviken,jeg mistenker trøske!Det er hvitt å litt "tykt".Trodde det var gulp eller mme først,men når det ikke forsvant fattet jeg mistanke.Skal dra til helsestasjonen over helga,men i mellomtiden kan jeg behandle hjemme på noen måte?Har hørt man kan bruke farris å q tips... Han er flaskebarn,tar ikke pupp!Nå har vi kokt alt av flasker å smokker til di grader og kommer til å være veldig veldig nøye på dette fra nå av!! Noen med erfaring som kan komme med noen gode råd??
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Har ikke noe erfaring med dette, men husker lillegutt var litt hvit på tungen i begynnelsen også.. også flaskebarn. Men jeg gjorde aldri noe med det. Bare forsvant. Så vet ikke om dette er det samme du refererer til. Men greit å snakke med helsesøster.
Capricorn74 Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Vi fikk beskjed om å ta litt farrisvann på en qtips og "pensle" tungen. Forsvant etter et par dager da:)
gram2? Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 lillegutten vår hadde også et hvit belegg på tungen. vi fikk resept hos helsesøster og en flytende gul veske som vi skulle smøre på tungen. dersom en ammer må en smøre krem på brystene, om en bruker flakse må en koke etter hver gang. sopp som er grunnen til det hvite belegget:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå