Gå til innhold

ang vettu som mange bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns det høres så stygt ut å skrive det, mange som bruker det for tiden, andre enn meg som syns det høres stygt og frekt ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Hvorfor er ordet frekt å skrive?

Skrevet

Mener du ordet ???

Jeg både sier og skriver det i perioder, akkurat som og har sine perioder.Man blir lett påvirket av språk og såkalt "slang".

hvis du mener det ordet da, var ikke så lett å skjønne vettu ;0)

Skrevet

ja mener det ordet ja! Ikke direkte frekt, men høres så barnslig ut, ikke pent, irriterer meg sånn når folk skriver det, bedre å skrive vet du, enn vettu

Skrevet

er vel verre å irritere seg over det? hehe

er fra fr,stad jeg, og der er det så mange rare ord at denne blir ikke noe verre.

og ser selv norsk gramatikk feil i dine setn, men irriterer meg ikke over det.

Akkurat som diskusjonen om baguette det, noen irriterte seg så mye at folk sa det med U, for det uttales bagette.

men herregud alle snakker da forskjellig.

og man har forkortet mange ord de siste åra, for å få mere plass i tekstmeld, osv.

Skrevet

Ja alle har jo mye rart de irriterer seg over, men det er da ikke et frekt ord??

flere som skriver banneord og det er vel frekkere igrunn?

Skrevet

Dette er da ikke snakk om gramatiske feil? hallo, hvis folk ikke vet det heter vet du, men tror vettu er riktig så har de et problem! vettu er rett og slett lite pent, man skriver ikke det for å forkorte i tekstmeldinger- er ikke så mye lenger å skrive vet du, er bare ett mellomrom ekstra, det tar ikke lange tiden! snakker ikke om andre forkortelser her, men akkurat det ordet der, det høres så barnslig ut når voksne mennesker skriver sånn! bare jeg som syns det? tror ikke det

Skrevet

Bryr meg lite om hva du synes jeg vettu.

er jo bare morsomt å skrive det når noen blir sååå provosert. hehe

selvfølgelig vet de fleste at det ikke skrives slik, men vi har så mange ord som ikke skrives riktig, og så lenge man ikke går på skole og skriver det i norsken er det ikke noe farlig akkurat,.

Og bare for å irritere deg litt til så er det så mange ganger jeg opplever at jeg har kun 1 bokstav for mye for å spare en hel meld. og da forkorter jeg alt jeg kan, og så lenge folk forstår at man mener vet du, så er det jo greit.

(for de fleste)

Skrevet

HI.

Hvis man sier vet du på slutten av en setn så høres det ut som man sier vettu, D`n blir litt stum der for de fleste,

At man skriver ordet kan vel ikke irritere?? Ser så mye forkortelser og "nye mote ord" hele tiden jeg.

Lar bare være å lese de om det er for irriterenes.

Skrevet

Sier vettu hele tiden, jeg! :-) Luvin' it!

Skrevet

vettu er faktisk en del av dialekten min da:)

trønder må vite:)

å er slettes ikke stygt eller frekt ment, det blir ala "lissom" som andre bruker.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...