Gå til innhold

Sommergave til de ansatte i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst til å vise de at vi setter pris på den jobben de gjør, men hva skal jeg finne på? Med barn på to avd. blir det egentlig 10 stk som bør få en liten oppmerksomhet... fire- fem som har mest med ungene å gjøre... Hjelp! Noen skal også slutte...

Fortsetter under...

Annonse

Poenget er vel helst at det skal være noe personlig til de ansatte... vet ikke om jeg selv hadde følt at jeg ble spesielt satt pris på om jeg fikk planter på arbeidsplassen min... Ikke missforstå, er jo en god ide, men da ville jeg gitt noe personlig i tillegg...

Er selv i fau, men orker ikke å dra i gang noe sånt, Foreldrene er en gjeng med sytepaver som alle vil ha ting på sin måte, og noen ville nok vært negativ til dette også... Derfor trenger de ansatte en fin hilsen.

Men takk for tipset, kan brukes ved en annen anledning :-)

Gutten min skal begynne i ny barnehage. Jeg skal kjøpe inn en felles gave til avd. hans. Kjøpe en hvit firkantet blomsterpotte med en grønn plante oppi, hvor jeg skriver (bruker maling)en hilsen fra gutten. Også maler han på de 3 andre sidene...

Noe de kan ha som et lite minne på avd. hans.

Foreldrene i vår barnehage har gått sammen og gitt ostefat, vinsamling, tilskudd til at personalet tar en kveld sammen, etc.

Selv har jeg gitt CD-er, vinflasker, etc.

Det jeg har gitt som har blitt satt mest pris på, er at jeg i fjor da barnehagen var helt nybygd, personalet var slitne og jeg så at de trengte noe.Da la jeg en diger Toblerone på personalrommet sammen med et brev om at jeg satte stor pris på det de gjorde for at gutten min skulle ha en trygg og fin hverdag. gjorde det samme i vinter med ei kringle og en liten lapp. Da jeg var på foreldresamtale der i går, så jeg at de hadde rammet inn brevet fra i fjor vinter og hengt det opp på veggen. Kult. De likte det.

Jeg har selv jobbet som lærer og vet at det er godt å kjenne seg verdsatt for at man gjør en god jobb. Det er ikke så mye hva som blir gitt, men at det kommer fra hjerte. De er vant til å få masse pepper når ting går galt, og lite eller ingenting når ting går på skinner.

Helt enig, jeg har alltid gitt sommergave og julegave til de ansatte i barnehagen, trenger jo ikke å være noe dyrt, jeg har bl.a kjøpt lykt med lys inni (masse flotte på nille, pytt og panne og sånne butikker som ikke er superdyrt) stoooor tekopp med et par gode teer og et te-egg, legg f. eks alt i en lite kurv så blir det ekstra søtt..., i år skal poden slutte og tenkte jeg skulle få med alle foreldra til oss som har unger som skal over på skolen til å kjøpe gavekort på aromaterapitime til dem..

Annonse

Vi kommer til å gi avdelingen hans en ting som de trenger, men lager et personlig kort til hver av de ansatte med bilde av han og der han selv får skrive/tegne litt.

Når jeg jobbet i barnehage fikk jeg blandt annet tekopp fra barn som skulle slutte. De var koselige å ha i barnehagen, der jo tekoppen var mye i bruk. En av koppene har jeg fortsatt, mange år etter, og husker enda hvem jeg fikk den fra :)

i år skal vi gi en rose til hver av de ansatte. på hver enkelt rose, skla det henges et lite kort, som det står kort og konkret en personlig hilsen ( med hva vi liker spes godt med den personen).

eks:

takk for at du alltid møter oss i gangen med tid og et smil om munnen.

eller:

Takk for at du er så flink til å gi oss tilbakemeldinger når vi henter. Det er verdifult for oss.

så må det kaskje gjøres litt mer koslig da- eller var det koslig nok?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...