Økologisk_knekkebrød Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Han sovner som regel når vi kjører, og da faller hodet hans fremover. Synes det ser skikkelig ubehagelig ut å sove slik. Finnes det noe som kan holde hodet oppe når han sovner?
Northernlights Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Nei,det aner jeg ikke...men jeg husker jeg tenkte mye på å finne opp noe sånt. ;o) Fks av borrelås. Som et pannebånd,festet til hver side av setet-
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Finnes sånne små nakkeputer (hesteskoform hvis du skjønner) på biltema bl.a. Kanskje det går an å bruke det?
Candy girrrl Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Har sett slike puter for det formålet. Blant annet på Biteringen. Ser ut som en bitteliten nakkepute. Som skal hvile under haka.
Silja FullFres McQueen Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Gaffatape. Hahahahaha! Sorry, dårlig humor ikveld... *fnis*
M@mm@ til mine barn Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Vi har disse U- putene men de funker ikke.... hodet faller fram likevel.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Uansett så er det verken farlig elelr så ubehagelig som vi tror det er for knøttene.... Engstet meg mye for det samme en periode selv etter vi gikk over til stort sete, og spurte helsesøster og fysioterapauten på helsestasjon om det ikke var vondt for dem å sitte sånn..Må huske at musklene og skjellettet dems ikke er så ''stivt'' som vårt..
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 Hihi... Gaffatape hadde sett bra ut;) (Dårlig humor hos meg også ). Jeg har også tenkt mye på dette her og spurte fysioterapeut på 5 mnd-kontrollen på helsestasjonen, men ho virka ganske så ubrukelig og svarte liksom aldri... Synes det ser så vondt ut å sitte sånn, men som hun over sier, så er det nok ikke så "farlig" som vi tror;)
Minnie Mom Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Ja, det finnes! ) http://barnevognskilt.no/default.asp?wpi=PRODUCTS&pagecount=1&catId=41]Nakkepute Litt nedpå siden der. Det er ikke sånn hel pute, men kun to halve som er festet sammen med borrelås. Helt genialt. Vi har også slitt med at gutten har hengt så fælt med hodet, til og med så hodet har hengt utenfor bilstolen. Vi valgte derfor å snu han, for jeg ser for meg at det ikke er veldig bra for nakken om han henger med hodet utenfor bilstolen og vi skulle havne i en ulykke. Nå sitter han så fint, og nå har jeg i tillegg funnet dette produktet, som fungerer kjempefint! )
Minnie Mom Skrevet 13. juni 2008 #11 Skrevet 13. juni 2008 http://barnevognskilt.no/default.asp?wpi=PRODUCTS&pagecount=1&catId=41
Candy girrrl Skrevet 13. juni 2008 #12 Skrevet 13. juni 2008 Vi har cybex barnesete. Det har en vippefunksjon bakover på hodestøtta som kan brukes når ungen sover. Men litt drøyt å bytte sete da
EnMamma Skrevet 16. juni 2008 #13 Skrevet 16. juni 2008 Disse er verdt å prøve(se under kategorien sikkerhet, første bilde der): http://www.mamut.net/babybutikk1no/shop/ Jeg har forresten hørt at noen bruker slike nakkestøtter til å ha bak hodet, men de snur dem og legger dem foran i steden.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 16. juni 2008 Problemet er at han faller fremover, så da hjelper nok ikke de sideputene. Tror ikke det er plass til dem i stolen engang, for det er god støtte på sidene allerede.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 16. juni 2008 Noen som bruker en sånn hesteskoformet nakkepute, og legger den foran på halsen, under haka, i stedet for bak? Funker det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå