Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Hei. Eg har en datter på 6 mnd. Problemet mitt er at hun nesten ikke vil ha bryst lengre,,,,.. Er kjempefortvilet og vet ikke hva eg skal gjøre(sitter med gråten i halsen nå) Vil amme lengst mulig.... Ta idag for eks... Hun fikk pupp klokka 08.. neste måltid var klokka 13 deretter klokka 18.. Hun ligger på toppen 4-5min hver gang.. Synns det er for lite eg?? Ga hu grøt klokka 19... Hvor mye/mangen måltider skal en baby på 6 mnd ha???? Har lagt gullet nå.. Om natta får hu 2-3 måltider... Er så redd hele tiden at hun ikke får nok mat,,,.. Trodde en skulle gi hver 3 time eg.. pleace svar...... snufs
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Det er litt vanskelig og si da.. men husk på når hun kun fikk bryst trengte hun vel mere mat enn nå når hun får grøt i tilegg.. du kan jo prøve og pumpe deg og gi hun med flaske da..? ellers så kan du jo ringe på helsestasjon og snakke med helsesøster.. de vet sikkert noen råd;)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 En baby på 6 mnd trenger ikke mat hver 3. time. Du som de fleste andre vil jo bare barnet sitt beste, men så lenge babyen er blid og fornøyd i tillegg til at hun legger på seg og vokser som normalt er det ingen grunn til bekymring. ( Du hadde lagt merke til om hun blir slapp og apatisk) Om du synes hun får i seg for lite mat kunne du jo begynne å gi henne middag og frukt i tillegg? Skjønner du vil fortsette å amme en stund til. Men husk at babyen som regel regulerer dette selv. Det du kan prøve er jo å tilby henne litt oftere og se om hun vil ha, og feks amme litt etter hun har fått annen mat. Det er også individuelt hvor lenge babyer ønsker å ammes. Min gutt på 5 mnd vil ha pupp stadig vekk, enn bare som kos. Mens andre har kuttet ned til kun pupp på morgenen og kveld i en alder av 8 mnd. Men om du er veldig bekymret, bør du ta kontakt med helsestasjonen. Så får du nok den veiledningen du trenger. Lykke til, dette ordner seg nok!
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 hei.. Slapp helt av.. min nr 2 slutta med pupp fem og en halv mnd gammel.. hadde ikke tid til å ligge der... jeg ville men ikke han.. han fikk grøt og annen tilpasset mat. blid og fornøyd.. vekker du babyen om natta?? ikke gjør det. den trenger ikke noe nå. Dersom den ikke er liten eller ikke legger på seg.. best å få ei natts søvn for dere begge... Hver tredje time er sånn ca tid sånn helt i starten. men ikke følg klokka. følg babyens rytme.. min nr2 er nå to år, og selv om han slutta helt med pupp tidlig, gikk han da han var 9mnd og har løpt siden. Er ikke hyper altså.. Men et råd fra meg til deg: SLAPP AV!! ungen din får helt sikkert det stellet og maten den trenger.. du er ei omsorgsfull mor som tenker det beste for barnet... Lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå