Gå til innhold

Er det noe negativt med Simo kombi, utenom at den er tung??

Anbefalte innlegg

Har veldig lysst på denne. Vet at den er tung, men tror ikke det blir noe problem for oss.

Får en gutt i november, så det blir jo endel måneder med pose i bagen.

Synes så mange andre har så små bager.

Regner med at vi kjøper en enkel trille i tillegg når han kan sitte.

Fortsetter under...

Jeg har simo kombi som jeg brukte til datteren min var ca 5 mnd. Vi kjøpte da en lettere 3 hjuling fordi jeg hadde så ryggproblemer. Simo tar stor plass i bil, så man må nesten ha stasjonsvogn for å få den inni. I den vanlige bilen til min mor måtte vi ta av hjulene for å få den nedi. Jeg var ikke fornøyd med rygginnstillingene på sportsdelen på den. Det er bare to innstillinger og den ene er for bratt og den andre er for flat. Dermed ble det bare spetakkel når lillemor skulle bruke sportsdelen. Bagen til simo kombi er lang med den er ganske smal. Den er faktisk smalere enn bagen til OTH som vi har. Dermed blir det fort trangt med pose, hvertfall hvis du har voksipose. Men fordelen med simo kombi er jo at man kan ta ut bagen og få bedre plass når ungen blir større og samtidig er vogna lun.

Siden du venter en gutt i november ville jeg absolutt valgt simo hvis ikke at den er stor og tung å ta med i bil har noe å si. Jeg hadde selv en simo kombi til min gutt født i januar fram til 5mnd. Den perfekte vintervogna. Stor og lun, god plass i bagen til baby og pose, spesielt viktig er jo det for høstbarn. De vokser jo mye i løpet av vinteren, så da er det godt å ha en bag som varer. God å stødig er den også å trille på snø og slaps. Å den gode fjeringen til vogna gjør den til den perfekte sovevogna.

Så om du ikke skal drasse mye med den i bilen så anbefales den på det sterkeste!

Alle simo kombi jeg har vært borti har hella nedover der barnet har hodet.. er ikke akkuratnoen bra stilling! Hvis du vil ha en stor og god bag ville jeg heller ha valgt en duo eller dypvogn.(simo kombi er lang,men ikke brei..) Og hvis ikke tyngde har noe å si, har du vurdert Emmaljunga Edge Duo??

Annonse

jeg og trodde ikke tyngden skulle bli noe problem, men det blei det.

Den vi hadde helte også nedover i hodeenden, så ikke godt ut for barnet og ligge med senket hode.

den ta veldig stor plass i bilen, endte med at vi hadde bagen i baksetet.

Den var tung å trille, vanskelig å svinge med syns jeg, og et mareritt i bratte bakker, både opp og ned,

Vi bytta ut vogna etter bare noen uker

Vi er stor fornøyd med vår simo kombi. Den er tung ja og tar stor plass i bilen, men det var jo bare når vi skulle ta den med i bilen vi merket dette, så det spiller ingen rolle syns jeg.

Hodeenden heller ikke nedover her. Bagen er stor og vi har hatt god plass til voksi.

Veldig bra å kunne ta ut bagen, jr sov i bagen når vi var på besøk hos folk på dagtid.

Jr er 2 år og sover fortsatt i den vogna i bhg. Vi har nå tatt bort bagen, men det er en kant man kan ha ved fotenden slik at det blir på en måte som en bag likevel.

Sportsdelen er ikke noe særlig, og har blitt minimalt brukt her. Men de fleste kjøper vel en trille uansett...

Dette er jo en klassisk vogn, som du vet du får kvalitet ut av

simo er fin, men er ikke kombi like smal som 3-hjulingsbaggene selv om den er lang? da blir litt av poenget borte kanskje.. ville jeg heller vurdert en 3-hjuling, eller f.eks emmaljunga edge hvis tyngden ikke har noe å si.. eller simo duo for den sags skyld..

Er veldig fornøyd med vår Simo kombi. Den er jo tung, men synes ikke det er så merkbart når man triller. Den er veldig stabil, og det er viktig for meg. Hodeenden heller ikke nedover her, har heller aldri sett det på noen Simo kombi (og har jobbet i barnehage noen år og sett mange vogner) Bagen er kanskje smal, men jeg har hatt en ett-åring sovende i den med voksi uten at det ble trangt. Når det gjelder sportsdelen er den jo stor, så man har den ikke med i bilen så mye- men til turer og til soving på dagtid er den uslåelig. Har kjøpt en sprek trille som er i bilen, og vår Kombi har nå blitt brukt daglig i 3 år til to barn- og den er like fin. Ser egentlig ikke noe negativt med den jeg da....

Jeg fikk min første i desember, og bagen ble for liten med voksi posn etter et par mnd. Han veide 4060g . Så jeg vil anbefale deg å vurdere duo i stede. Ellers var jeg fornøyd:) Brukte den til nummer to også. Sto mellom Simo og Emmaljunga denne gangen, Ble Emmaljunga for å prøve noe annet:)

Har kombi og vært veeeeldig fornøyd med den. Perfekt sovevogn selv uten bag, god og lun likevel. Trodde også at hodeenden hellet nedover, men la en vater oppi, og da var den helt rett. På min vogn var det da synsbedrag pga av stoffet under som gjorde at den så ut som den hellet. Og bagen er jo bare super å bære en nyfødt i og bruke som seng den første tiden. Har fått skikkelig sansen for stilige lette vogner, men det blir i tillegg til simoen! Den gjør virkelig jobben sin:-)

Annonse

Synes det er en så merkelig påstand at Simo skulle helle nedover ved hodeenden... Da hadde den jo ikke vært noe særlig med bagen i heller? Da ville vel babyen nærmest skli ned i kalesjen.....Da hadde den vel ikke blitt så populær og holdt seg på markedet i så mange år? Jeg råder deg som lurer på å kjøpe en til å dra i butikken og vurdere selv. evt se på en godt brukt vogn. Tror nok ikke du vil se at den heller nedover....

Kunne ikke vært mere fornøyd med simo vogna våres.. syns den er helt herlig.. kjempe god å trille!''

Aldri merket at den har hellet nedover heller..

Ville helt klart gått for simo, emmaljunga er mye stivere,prøv begge to en tur før du bestemmer deg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...