Gå til innhold

Symfysemål....???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal legen begynne å ta symfysemål??

Jeg var på kontroll denne uka, er i uke 15, men han tok ikke noe mål.....?!! Ble litt forvirra, pga på "helsekort for gravide" står det jo fra uke 12--> på symfyseskjema....

Ikke det at jeg tror jeg har noe å måle, for har jo ikke fått antydning til mage enda, men.. Trodde allikevell de målte for å se hvordan det lå ann..?! Eller tar jeg feil? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke jeg. Var på kontroll i uke ti, og skal ikke på neste før jeg er 22 eller 24 uker på vei.. Går helt i surr av det nye "systemet". Skjønner ingenting jeg

Skrevet

What????? Jeg er på kontroll hver 4uke... ??? Du må jo følges tettere opp enn som så?! Har aldri hørt om noe lignende før... :-/

Skrevet

nei nå er det slutt på det rundt forbi.. Du er heldig

Her er det 1.svangerskapskontroll, så ordinør UL så 2.svangerskapskontroll i uke 22 eller 24. så husker jeg ikke resten..

Helt blåst spør du meg

Skrevet

Her jeg bor er det få kontroller i begynnelsen, syns jeg. Det er 1. kontroll i uke 8-12, deretter UL i uke 17-19, å den neste kontrollen rundt uke 24, 28, 32, 36, 38 og siste kontroll før evt overtidskontroller er i uke 40.

Så tror ikke det bli målt symfysemål på meg før i uke 24, med mindre de gjøre det på ul? Men det tror jeg ikke...

Skrevet

Hmm... rart at det ikke er en "standard" i forb. med oppfølging... ??!!

Jeg er førstegangs å er glad jeg er hver 4.uke, tror nok jeg hadde blitt veldig forvirra hvis jeg skulle hatt det slik som dere... :-/

Huff... Selv om jeg er så "ofte" så føler jeg at jeg godt kunne vært dobbelt så ofte, dukker jo stadig opp ting man lurer på :-) men da er det bra det finnes bøker, og barnimagen.no... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...