Gå til innhold

Når er det passelig å introdusere babygym for baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. og det samme gjelder vippestol. Vesla mi er 5 uker i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det veldig tidlig, husker ikke helt, men kanskje på alder med vesla di. I førsten ligger hun bare og ser på babygymmen, og ettersom hun blir eldre prøver hun å gripe og leke med det. Vi kjøpte vippestolen til samme tid, og den elsket hun, men vi lot henne aldri være altfor lenge i den om gangen i begynnelsen.

Skrevet

Hvor lenge kan de sitte i vippestol i starten..?

1-2 timer feks..? Tenker det blir kjekt når hun kan sitte i vippestol og se seg litt rundt, så får man kanskje gjort litt småting i huset samtidig.. ;-)

Hvis noen har forslag til en underholdende babygym og en god vippestol, så fyr løs! :-D

Skrevet

Det vi syntes var så deilig var at vi kunne spise middag og ha henne i nærheten hos oss (og at hun dermed ikke begynte å skrike/syte). Husker ikke helt hvor lenge vi hadde henne der i begynnelsen, men tror ikke det var mer enn en halvtimes tid i begynnelsen.

Vi har vært veldig fornøyd med vippestolen vi kjøpte, det som er fordelen er at man kan justere rygghøyden, og også sette den helt ned i liggestilling. Vi kjøpte den på Barnas Hus, tror den heter Primi Sogni (ihverfall er det en lapp med det på siden :-) ).

Skrevet

Babygym tror jeg vi begynte med rundt 2 måneders alderen. Mitt tips er å få tak i en babygym der du kan bytte ut lekene etterhvert. De blir fort "lei" av å se på det samme, så det må byttes ut med jevne mellomrom.

Når det gjelder vippestol begynte vi med det omtrent samme tid (tror hun var 10 uker faktisk). 1-2 timer i vippe stol er nok i overkanten av hva som anbefales. I begynnelsen satt/lå hun 10-15 minutt og nå som hun er 5 måneder hende det hun sitter opp til 30 min om gangen i vippestol.

Skrevet

Husker ikke hvor stor hun var når hun beg med vippestolen, men vi har Fisher Price sin jungle ett eller annet, er til å anbefale, men babygym trenger du ikke å stresse med tidligt, jenta vår beg ikke før 3mnd var kanskje større også, siden hun ikke klarte å strekke seg etter å slikt, bare slå litt med armene, så den var ikke underholdene for henne før hun ble litt større, men gåstol kjøpte vi når hun var 5 mnd å det er noe av det beste som Sambo har kjøpt;)

Skrevet

2 mnd da han fikk babygym.

Det har vært en kjempe slager!!!

Og det har nok hjulpet til at han er blitt veldig flink til å gripe osv..

Baby stol har vi,men gidder ikke bruke den.....

Skrevet

mini her har lagt under babygymmen fra omtrent første dagen han..hehe. han er ikke så veldig interessert enda.. men eg plasserer bamser rundt den og da ligger han og ser og ser... vippe stol fikk han for en uke siden. den liker han godt og. er sånn med musikk osv..;)

han er 5 uker nå og...

han får ikke sitte i vippe stolen lenge.. maks 15 min.... så legger eg han på gulvet.. er bedre for dem å ligge der.. vil at han skal like å ligge der..;)

Skrevet

Kjøpte vippestol da hun var rundt 5-6 uker. Det var kjempesnedig så hun fikk sitte litt mer opp og følge med. I tillegg er det en stang med leker på den. Har en som heter Baby Seat, er veldig fornøyd med den. Kostet 499kr. Kjøpt på Urds, Reflex-kjeden.

I tillegg kjøpte jeg en flyttbar "lekestang", Sunny Troll heter den, som var en kjempesuksess! Den kan man feste overalt, på vognen, bilstolen, vippestolen, vugga og sengen! Kjempesnedig. Kostet 299kr. Absolutt verdt det, man kan jo ta den med seg og ta den frem når hun skulle kjede seg.

Babygym kjøpte vi for noen dager siden, og hun er nå straks 3 mnd. Hun har akkurat begynt å strekke seg etter ting og såvidt holde i de. Kjøpte Fisher Price sin "jungel-gym"! Den spiller musikk og lager jungel-lyder!:)

Skrevet

Marcus var 5 uker når jeg la han under babygymen, likte å se på det som virret over han. Vippestolen la jeg han i med engang, bare noen dager gammel. Men kun for kort tid om gangen da... Og den er nesten helt flat på liggestillingen...

Skrevet

Nå er han rett over 4 måneder og sitter fint i vippestolen i over en time- tenker ikke på at det kan være skadelig. Han elsker å sitte der å se tv... Ler og snakker med de på skjermen..

Babygymmen er han snart lei av....

Skrevet

4-5 uker var hun når vi la henne under babygymen. Kunne ligge i evigheter å titte.. Nå er hun 5 mnd og liker den enda. Røsker og drar, og sparker ned hele buen..

Vippestol er vel ikke anbefalt (i følge bøker og HS) før ca 8 uker. Og ikke lenger enn 10-20 min av gangen pga at det belaster ryggen, som er svak.

Skrevet

Dette med vippestol tror jeg er litt overdrivi fra helsevesenets side, den vi har belaster ikke ryggen noe mer enn om han ligger på gulvet, har helt flat liggestilling, nå er han straks 12 uker og sitter litt mere opp, men han gidder ikke så lenge at det er noe farlig

Skrevet

Vår har ligget i vippestol fra han var noen få uker.. han elsket det fra første stund. MEN han ligger.. belaster ikke ryggen. Han kan ligge der ekstremt lenge.. så lenge at jeg får dårlig samvittighet å må ta han opp. Samme med babygymmen, har ligget under siden han var noen uker. Begynte å vise interesse rundt 2 måneder (nå er han 3 mnd) Han elsker å ligge å styre med disse lekene.. og å putte i munn så han får klødd seg i gummene:-)

Skrevet

Så seint alle begynner med babygymmen!!! Vi la Nora under den når hun var 1-2 uker og hun har ligget kost seg og tittet på lekene/bamsene siden første stund. Klart, hun lå ikke lenge av gangen i begynnelsen - kanskje maks 15 minutter. Forrige uke, 10 uker gammel, tok hun bevisst på en av bamsene som henger ned:D

Så mitt råd: løp å kjøp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...