Gå til innhold

Bor en time fra sykehuset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber i babybutikk, og har hatt masse kurs om dette. Det BESTE for barnet er bilstol. De kan ligge der i ca 2 timer, før dere trenger å ta dem ut litt =) Nesten ingen i norge leier ut verken boxett eller sikkerhetsnett mer. Så det er bare å bruke bilstol med god samvittighet, det er best for barnet =)

vi og bor en time fra sykehuset og når vi fikk førstemann så kjørte vi hele veien hjem uten stopp!! han sovna og så tenkte at det var greit å komme seg hjem:) var jo spent på åssen babyen ville "takle" å komme i en bil og kjøre men det gikk veldig greit!!! hadde ikke noe dårlig samvittighet med å la han sitte der hele veien:)

bilstol er hvertfall elt klart det beste. en litren bråbrems i bag og den blir slengt godt rundt. Og det er mye verre enn å sitte i stol.

Selv har vi stol og må regne med 1-1 1/2 times biltur hjem fra sykehuset. Vi har med base, og hvis jeg legger noen håndklær under basen blir stolen mer i liggende stilling.

Så vi kommer til å bruke bilstolen og heller legge baby rett ut i bagen når vi kommer hjem ;)

Annonse

Så vidt jeg har skjønt av min venninne som er barnefysioterapeut, så er det ikke en time - eller mer - en gang inniemellom som er/kan være "farlig". Altså - om en kjører hjem fra sykehuset og så ikke er bilstolen igjen på flere dager, så gjør det ikke noe. Men om man gjør det ofte, så bør øktene være korte når de er små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...