Gå til innhold

Hjelp meg =)

Mille & lillegutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei :)

Jeg lurer på den del ting.. Jeg har tenkt å gå førskolelærer til høsten så sant jeg kommer inn! Om jeg blir gravid før jul og klarer å fullføre året mitt, hvordan blir det da med 2 studieår? Jeg har lest at jeg får fødselsstipend i 42 uker, men får jeg da være hjemme hele det andre året og ta det om igjen neste år der igjen?

Også lurer jeg også på hva dere gjør med barna deres når dere går tilbake til studiene? Blir det eventuelt nok penger til å ha barnet hos dagmamma eller i barnehage dersom man ikke jobber ved siden av?

Jeg lurer veldig, hadde vært fint med svar om noen visste! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får fødselstipend i 42 uker ja. du bestemmer selv om du vil ha permisjon eller ikke. Velger du permisjon, begynner du på 2.året når du er tilbake etter permisjonen ja. Det kan være noe ulike regler for de forskjellige skolene når det gjelder permisjonsregler, så det kan være lurt å snakke med studieveileder på forhånd.

Etter vi fikk førstemann, hadde vi han hos dagmamma fra januar til sommeren. Så begynte han i barnehage i august når han var 1,5 år gammel.

I denne perioden jobbet jeg ikke ved siden av, og vi fikk det til å gå rundt. Så jeg tror så lenge du legger opp forbruk etter inntekt så gå det veldig bra.

Dersom din samboer tjener under 23370 kr har du jo rett på forsørgerstipend på 1360kr per mnd fra lånekassen. Og det hjelper jo på. Pluss at du vil få kontantstøtte dersom du ikke har h*n i barnehage, så de pengene kan brukes på dagmamma.

Det går også an å søke om bostøtte fra husbanken.

Og blir det fryktelig trangt økonomisk, så er det ikke verre enn å skaffe seg en liten deltidsjobb.

Lykke til :)

Skrevet

De fleste høyskoler og universitetene pleier å ha barnehager for studentene. Disse barnehagene er billigere enn vanlige barnehager og ligger som regel ved siden av skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...