Gå til innhold

Fødselshistorie fra oss :-)

litengutt+2_spirer i magen

Anbefalte innlegg

Hei,

da var det endelig litt tid til å skrive noen ord om fødselen. Gutta er forøvrig veldig rolige, en syk 2 åring hjemme fra barnehagen er mye mer krevende.....

Jeg hadde time til kontroll 28.mai uke 38+4. det ble da bestemt å sette igang fødsel dagen etter. Møtte på Ahus kl. 9 kjempe spent på hva som viille skje. Var jo forberedt på at ting kunne ta litt tid.

Fikk modningstablett kl. 10 og 14 uten at de store ting skjedde. Litt rier i perioder men absolutt overkommelige.

Halv fem spiste vi middag og la oss for å slappe av litt før neste tablett kl. 18. Akkurat kl. 17 hørte jeg et merkelig knepp, som om det "knakk" i bekkenet, og der gikk vannet. Ringte på jordmor for å gi beskjed. Hun lyttet på barna og alt virket bra. Tok meg en tur på do, og gikk inn for å få satt på registrering på babyene.

Lå vel en 10-15 min tenker jeg med økende rier. Da jordmor sjekket igjen var det 4 cm åpning og hun skulle forberede epidural. Jeg hadde da veldig kraftige og vonde veer og gruet meg for å vente på epidural.

Da hun kom tilbake med drypp, kjenner jeg at det presser på og sier det. Tror ikke hun trodde helt på meg da nei.... :-) Det var jo 4 cm for 10 min siden.

Etter litt sjekket hun meg på nytt og da skal jeg si det ble fart på stua. Da var det nesten full åpning og hodet på tv1 langt på vei ut.

Ikke noe var klart på fødestua, jeg lå i vanlige klær på en vanlig seng. Ikke var leger, jordmødre etc på plass.

Tv1 ble født nesten i det jeg fikk flyttet meg over i fødesengen, kl. 18.14 - dvs. litt over en time etter at vannet gikk og rier så smått startet.

Tv2 snudde seg i seteleie i det nr.1 kom ut, og han ble "dratt ut" etter beina kun 5 min og en pressrie etter nr. 1. Litt kaotisk da noen minutter, da klarte ikke regisrere fosterlyd ordentlig og den var blitt litt lav. Så derfor tok de han ut med en gang.

Så hele fødselen var altså over på 1 time og 20 min etter at vannet gikk! I ettertid deilig at alt gikk så fort selv om det var heftig den tiden det stod på.

Gutta veide 2580 og 2980, ble ikke målt ordentlig pga. sete men ca. 48 og 50 cm lange.

Hadde 5 flotte dager på barsel, fikk enerom og pappa fikk lov å overnatte :-)

Nå koser vi oss hjemme og dobbeltammer i stor skala.

Håper å treffe dere på "Oslo-treff" utover sommeren og se på de andre små vidundrene som er kommet til hverden.

Klem fra oss

Fortsetter under...

Tusen takk for en flott historie/historie! Snakk om express-fart! Kjekt å høre at andre er godt fornøyde med oppholdet sitt på Ahus!

Godt å høre at dagene "går rundt" og at ammingen fungerer! Verdifult å få det til...

Gleder meg til å treffe dere på treff utover sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...