Gjest Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 hvor mange kan man ta pr dag noen som vet ? har betennelse i visdomstanna, gjør såå vondt eneste som hjelper for smerten er paralagin forte! har tatt 1 idag, men har tatt 4 paracetamol vedsiden av, vil ikke ta for mye heller.
Pysa Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 jeg har en nakkeskade, og kan i dårlige tider ta tre-fire om dagen de fungerer sånn at man kan kjenne en lett rus, men da har man tatt for mye (sa legen min). jeg merker ingenting på tre-fire om dagen, eksen ble slått ut av en halv pille. er vel litt vane også.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 takk, der tok jeg meg en til, klarer ikke å konsentrere meg om noe når jeg har det så vondt..
Pysa Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 ingen grunn til å plage seg selv med smerter når det finnes medisiner mot det. du blir ikke pillemsibruker av dette, vettu. god bedring med tanna!
Guttemamma75 Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Vanlig dosering på paralgin forte er vel 1-2 tbl 3-4 ganger for dag.. Sjekk esken så er du sikker.. Vær bare obs på at paralgin forte også inneholder paracetamol slik at du ikke får i deg for mye paracetamol dersom du bruker litt paralgin forte og litt paracet.. Dersom du har betennelse vil jeg egentlig anbefale ibux/naproksen da disse er betennelsesdempende - så fremst du tåler dem ( obs! dersom du har astma - da skal man utvise forsiktighet med disse) - de kan være litt harde mot magen så viktig å ikke ta dem på tom mage... Disse kan du ta uavhengig av paracet/paralgin forte da det er et annet virkestoff i dem..
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 står på pakken, kan taes med 1 paracetamol, 3-4 ganger dagen.. Jeg tåler ikke ibux ihvertfall.. men takk for hjelpen likevel
Duddelidu og duddelidei Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Jeg fikk 100 paralgin forte av legen min,1-2 tab ved behov ,max dose er 6 paralgin forte i døgnet,ellers går det hardt ut over leveren din. Jeg har også fått 100 paracet,på de har hun skrevet ; obs,må Ikke taes sammen med paralgin forte...
roxanne Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 Kan godt bruke Paralgin forte sammen med Paracet, men det er totaltantallet som teller. Paralgin forte inneholder 400 mg paracetamol og 30 mg kodein, Pinex forte inneholder 500 mg paracetamol og 30 mg kodein. En Paracet inneholder 500 mg paracetamol. Totalantallet bør da ikke overstige 6 stykker i løpet av døgnet. Dvs. at du kan ta 3 Paralgin forte kombinert med 3 Paracet fordelt utover døgnet. Bedre det enn å ta 2 Paralgin forte om gangen. God bedring.
Nurse80 Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Min erfaring er at paralgin forte ikke hjelper på smerter i forbindelse med betennelse i tenner. Vil heller anbefale 200-600 mg ibux sammen med 2 tbl 500 mg paracet, eller evt Orudis 100 mg (resept) og 2 paracet. Det er paracet i paralgin forte også. Kan ivertfall ta 4 paralgin forte og 4 paracet per døgn. På min resept med paralgin forte, står det 1-2 tbl ganger 4 i døgnet.
roxanne Skrevet 13. juni 2008 #11 Skrevet 13. juni 2008 Men denne damen her tålte jo ikke ibuprofen/ibux så da er det jo ikke så enkelt. For å unngå paralgin forte så pleier vi der jeg jobber å kombinere Paracet (eller Ibux) med 10 mg Surmontil - det fungerer også veldig bra som smertebehandling ved tannsmerter. Evt. kan en bytte Surmontil med 5 mg Nozinan (+paracet eller ibux) på kvelden hvis det er sterke smerter. Denne kombinasjonen virker like bra som Paralgin forte. Det er også lurt å skylle munnen ofte med kaldt vann som en spytter ut igjen hvis det er betennelse i tennene.
Kamomille Skrevet 13. juni 2008 #12 Skrevet 13. juni 2008 Det står vel dosering på resepten du har fått??? PÅ min står det 1-2 tabletter inntil 3 ganger daglig. Dvs at jeg kan ta 6 stk i døgnet
Fru-MammaVims Skrevet 14. januar 2014 #13 Skrevet 14. januar 2014 Kan man ta to paracet å to Paralgin? nett tatt to paracet (1time siden) å pga migrene sa legevakta jeg kunne ta to Paralgin. Men glemte si jeg akk had tatt to paracet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå