Gå til innhold

3-hjuling vs 4-hjuling på vinterføre, trenger tips!

Anbefalte innlegg

Har vært helt bestemt på å kjøpe 3-hjuling, da den virker så lett å manøvrere. Men enkelte sier at vogn med 3 hjul er forferdelig på vinterføre, selv om hjulet kan låses. Blir så frustrert nå som jeg egentlig har bestemt meg.

Noen med erfaring?

Fortsetter under...

Jeg vil heller si lufthjul vs luftkanalhjul på vinterføre. Har prøvd både 3- og 4-hjuling med luft- og luftkanalhjul, og jeg mener at lufthjul er helt overlegne på snøføre. Selv har jeg nå en OTH U J og en Teutonia Spirit S3, og OTH'en med lufthjul var helt topp på snø. Spiriten ble veldig "kjelkete" i forhold, fikk liksom ikke helt grep, hvertfall ikke på slaps.

3 hjuling er genialt på vinterføre, ved slaps, snøkanter man må over etc løfter du bare opp vogna, og har kun et lite hjul foran som skal komme seg fram på de vanskligste stedene (trillebår effekten) har sett 4hjulinger slite der jeg selv kommer fram :)

Du kan trygt kjøpe 3-hjuling og bruke den på vinterføre. Vil anbefale OTH UJ for den er veldig stødig og er super på vinterføre. Jeg bor på vestlandet og her hadde vi mye snø i vinter og hadde ikke problemer en eneste gang. Fordelen med 3-hjulinger er jo at de er litt lettere og det er jo en fordel i snø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...