Gå til innhold

Gir du sommergave til de ansatte i barnehagen ? Og hva gir du ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi gir alltid. Synes det er hyggelig =)

Vi gir somregel en bok eller leke til selve avdelingen barnet går + skriver ett hyggelig kort. Dette får barnet selv overrekke i fellessamlingen. Somregel har det vært bok og da leser en av barnnehagepersonalet opp høyt fra boken til alle barna.

Dette er hyggelig + en gave til alle ansatte og barna på avdelingen. Vi gjør det slik til sommer og jule avsluttning.

Vi gir ikke noe ekstra til hvert enkelt personal, men passer på i det daglige å si vi er så fonøyd med den jobben de gjør. For en flott jobb, det gjør de!

Blåblå !

Ikke for å kritisere , men er ikke det litt "klysete" at ungen tar med seg noe å overrekker i fellessamlingen så alle ungene kan se dette. Bare tenker på fölelsen de andre barna har for at de ikke har med seg noe . Det er 24 unger på dattern min sin avdeling dvs 23 unger som kanskje synes det er leit at de ikke har med noe å gi. _ vil ikke sette andre unger i en slik situasjon . Men ideen var jo fin =)

Jeg vil gjerne sette pris på barnehage personalte - Dette er en privat barnehage med god ökonomi så det skotter ikke på leker , böker og slikt til ungene

Annonse

Hei! Jobbar i barnehage sjølv, og har fått masse fint i gave både til jul og sommer f.eks sjokolade, roser, vin hjemmelagde kjeks på glass , servietter+holder, te lysestaker, pynteting, kort osv.

Avdelingen har også fått ting, både leker og bøker, kjempekoselig. Har aldri opplevd det som eit problem blandt dei andre barna dersom nokon gir ein ting. Dersom det er pakka inn, syns alle barna det er like spennande :)

Det er jo viktig å legge det fram riktig i barneflokken.

Vi har pleid å gi en gave til sommer og jul til avdelingen, er fler familier også som gjør det og andre ikke. Dette tror jeg er helt normalt. Har selv jobbet i bhg og, der fikk vi gave fra noen og andre ikke. Tror ikke folk føler på det, for man velger jo det selv. Og vi er jo ulike på denne måten vi mennesker. Har fått mange vin flasker,blomster,hudkremer og div gjennom årene. Og hyggelig det. I fjor fikk avd til guttungen en bok de ønsket seg, og de ansatte fikk en tre liter som et lite "tilskudd" til sommerefesten :)

Jeg gir også en liten ting til personalet ved avsluttninger. Setter så utrolig pris på både barnehagen og de som jobber der, og da er det hyggelig å kunne gi de litt oppmerksomhet. Jeg har gitt blomster, marsipangris/konfekt og personlig kort til alle som er på avdelingen til datteren min. Nå er dette bare 3 personer, men hvis du skal lage en fellesgave foreslår jeg en stor fristende kurv med masse frukt.

Jeg syns ikke det skal være store og dyre gaver, heller ikke overrekkelse med de andre barna tilstede, er enig over her at det kan være vondt for de barna som ikke har med seg gave eller kort. Dette er trossalt en frivillig gest, og ingen skal føle at de MÅ gi. Jeg har gitt gaven til personalet i garderoben, uten at andre har sett det.

Nå har jeg akkurat vært på Ark hvor de har "3 for 2-pocketbok-tilbud" og har kjøpt en bok til de 3 som jobber på avdelingen.

• 4 uker senere...

Kom over denne nå og så svarene dere hadde skrevet til meg først nå.

Ble utrolig lei meg over å bli betegnet som klysete og kry.

Ble særlig lei meg da det faktisk var i går vi ga gaven og jeg fant innlegget nå, jeg forstår ikke helt reaksjonen. Når jeg leverte barna på morgenen var det noen som hadde med gaver til enkelt personale. Mine barn hadde ikke det, noen hadde til hele avdelingen og noen hadde ikke med noe i det hele tatt.

Jeg så ingen negativ reaksjon hos ungene. Alle så bare glade og spente ut, siden det var siste dag før ferie. Når jeg hentet ungene fikk jeg kun hyggelig tilbakemelding fra de ansatte. Jeg hadde kjøpt en liten bok til hver av avdelingen ungene går på. Alle barna syntes det var spennende å pakke opp.

Hvorfor er det mer klysete og jeg fremstilles som "kry" over å gi en liten barnebok til avdelingen, men hvis jeg hadde kjøpt vin, sjokolade eller annet til hvert enkelt personal så ville det vært flott?

Barna mine er vant til at det ikke alltid er at alle får pakke. Har noen bursdag er det kun bursdagsbarnet som får. I garderoben var det flere barn som ga pakke til personalet, men ikke alle. Hvorfor er det så mye bedre enn å gi en liten bok som samlet gave til alle? Hvis problemstillingen er at da kan de barna som ikke har med gave bli lei seg, hvorfor skal man ikke da tenke på de barna som ikke har med til personalet når gaven er direkte til dem. Det blir jo samme sak. Hvis det er problemstillingen bør jo gaver bli forbudt i barnehagen.

Ble veldig lei meg. Helt greit at dere ikke synes det var en god ide, men å bli fremstillt som klysete og kry for en liten gave, som jeg kun har fått positiv tilbakemelding på (at alle barna syntes det er spennende når pakken åpnes opp), synes jeg er veldig leit.

Jeg har såpass dialog med barnehagen at om de følte at dette var noe som var feil, ville de gitt beskjed. Første gang vi valgte denne løsningen, spute jeg om det var ok, og fikk tilbakemelding om at de syntes det var en helt fin måte å gjøre det på.

Jeg skal selvfølgelig ta det opp med de til høsten igjen, men kan ikke forstå at barna blir mer lei seg over at det blir gitt en liten fellesgave til avdelingen i stedet for til personalet. I vår barnehage har det også vært ganske vanlig at de barna som slutter gir en liten fellesgave til avdelingen (bok, bil, puslespill, liten leke) og det oppleves også bare positivt. Mitt barn forteller gladelig om det da og virker overhode ikke lei seg for at hun da ikke hadde gave hun ga.

Dette ble langt, beklager det, ble bare så veldig lei meg over å bli betegnet som klysete og kry, for jeg har ingen ønske om å være det.

Annonse

Jeg skjønner heller ikke problemet med å gjøre det sånn. Vi har alltid åpnet pakker, fortalt hvem som har gitt de også videre i fellessamling. Jeg har aldri fått inntrykk av at noen synes det er så ille, barna tenker mer over spenningen ved å ha fått en ny ting de kan kose seg med. Jeg har også fått inntrykk av det er ganske vanlig å gjøre det på denne måten. Skal det foregå i skjul da? Da blir kanskje den som gir gaven lei seg.

Dessuten hører vi mange ganger etter samlingen at andre barn går bort til det som har gitt gave å sagt så fin den boka var eller lignende.

Nei om ting skal være så vanskelig så får man kutte ut gaver i barnehagen. Dessuten er det en del av livet å lære seg at ting ikke alltid er likt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...