Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått hørt at leksehjelp ikke er skolen sitt ansvar og at man må kontakte barnevernet for å få den hjelpen. Hvordan fungerer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min unge har det:) Vi snakket med barnevernet, og sa hvordan det var. Så var det vel litt å vurdere hvor mye som kunne være aktuelt(timer osv). Husker ikke helt starten, det er lenge siden:)

Men første gangen måtte jeg selv finne den som skulle stå for leksehjelpen. Valgte da en i familien. Det fungerte bra da. Så hadde vi en kort periode uten denne hjelpen, før vi måtte starte opp igjen. Da var det en assistent på ungens skole, som sa seg villig til jobben:) Det passet jo bra, for da var leksehjelperen oppdatert:) Det er ikke alltid like lett å få fatt i noen som kan ta jobben, selv om en får innvilget timer....

Det er jo å starte med noe, så kan en jo evt søke om å øke timetallet, dersom behovet er der.

Denne leksehjelpen blir vel betalt som en støttekontakt, tror jeg:)

Skrevet

I kommunen jeg bor i, er det sosialtjenesten som står for leksehjelp for barn MED diagnose og evt barnevernet for barn UTEN diagnose.

Skrevet

Takk for svaret.

Sosialtjenesten, mener du da PP- tjenesten? Er det da mulighet for å få leksehjelpa rett etter skoletid; før sfo?

Skrevet

Jeg som svarte at vi har leksehjelp øverst:)

da ungen gikk på SFO, så kom leksehjelpen hjem til oss 2 ganger i uken. Og etter dette har det foregått på skolen, rett etter skoletid.

Det er barnevernet som har slike tiltak her. Det går under støttekontakt ang lønn osv.

Sosialtjenesten er vel sosialen. PPT bare utreder og sier hvilke tiltak som må til, egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...