Gå til innhold

Netto = Før skatt er trukket fra eller etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å fylle ut søknad om foreldrepenger, og er litt sent ute. Uke 36 nå. Glemmer alltid hva netto mnd.lønn er, om det er før skatten er trukket fra eller etter at den er trukket fra?

Har også et annet spørsmål i forbindelse med søknaden.

Holder det å ta kopi av helsekortet for å få bekreftet termindato?

Jeg har vært sykmeldt i de 3 siste mndr., og i den forbindelse har arbeidsgiver sendt inn inntektsopplysninger til nav. Trenger de da noe mere informasjon? Skal jeg sende med arbeidskontrakt osv?

Blir kjempe takknemlig for svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Netto er etter skatt.

Det andre kan jeg desverre ikke svare deg på :(

Skrevet

Ja,det er godt nok med kopi av helsekort for å bruke som terminbekreftelse, men det står jo mange opplysninger på helsekortet som man gjerne IKKE vil dele med NAV da. Det greieste er bare å få jordmor / lege til å skrive en terminbekreftelse på egen lapp :) NAV skal ha skatte- og inntektsopplysninger på deg i forbindelse med sykemelding / permisjonssøknad, og det er det arbeidsgiver sin plikt å sende inn.

Skrevet

til meg var det IKKE nok med helsekortet, der måtte jeg ha eget ark fra lege/jordmor. Så det er forskjell fra NAV-plass til NAV-plass tror jeg..

Og jeg fikk tips om å be arb.giver sende inn inntekts-og skatteopplysninger med en gang, slik at man ikke trenger å vente på det brevet man får i postkassen, for da går det som regel mye kjappere å få søknaden behandlet.

Skrevet

Hei.

Ang NAV, så fikk jeg brev fra de her om dagen om at man MÅ ha legeerklæring på forventet termin. Kopi av ultralyd-diagnostikk eller helsekort er ikke godkjent visstnok.

Din arbeidsgiver er nødt til å sende inn et skjema som heter Inntekts-og skatteopplysninger for arbeidstaker.

Det er ikke det samme som i sykemeldingspapirene har jeg skjønt.

Selv sendte jeg med disse papirene :

Krav om ytelse ved fødsel

Inntekts-og skatteopplysninger for arbeidstaker.

Lønnsslipp ( bare for sikkerhets skyld )

Kopi av ultralyd-diagnostikken ( det funket ikke )

Legeerlæring om forventet termin ( ble ettersendt )

Har i tillegg tatt kopi av alt som er sendt,

,hvilken dato jeg sendte det, og hvem jeg har snakket med.

Har sloss masse med NAV tidligere, og har forstått at du må kunne dokumentere absolutt alt du gjør og ikke gjør.

Sendte derfor alt av papirer de muligens måtte trenge.

Håper dette hjelper :0)

Skrevet

Sist så sendte jeg kopi av ultralydskjemaet.

Jeg fikk foreldrepengene forsuttert av arbeidsgiver og sendet der for ingen papirer på lønn til nav. Jeg sendte kun skjemaet som de har på nett sidene sine og det skjema fra ul

Ellers enig i at man bør dokumentere alt man gjør mot nav da de er noen ordentlige rotekopper og arogante surrekopper

Skrevet

jeg måtte ha egen legeerklæring til søknaden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...