Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Har fått skikkelig helvetetsild nedentil, det klør og svir som FY! Er ikke sopp, for det klør ikke innvendig, bare utenpå Litt detaljert så har jeg sår hud rett ovenfor klitoris, på begge sider av de indre kjønnsleppene, nederst på begge ytre kjønnslepper og også mot rumpa! Ble kanksje litt vel detaljert dette her, men jeg blir GAAAL har prøvd vaselin og oljer, men det klør noe så inni helv... Noen som har råd for hva jeg kan smøre på eller gjøre for å slippe kløe og svie? Går på Hiprex i tillegg, så urinen er skikkelig sur, nor som ikke akkurat gjør det bedre:'(
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Dette burde du få behandling av lege for! Siden du når som helst kan føde, kan det jo også få konsekvenser for valg av fødemåte. Mener å ha lest at det i alle fall er et tema ved herpes 2 utbrudd. Når det gjelder salver o.l. kjenner jeg bare til Zovirax som jeg selv har brukt på vanlige munnsår (herpes 1). Zovirax er effektivt, men jeg tror den bør brukes i samråd med lege når man er gravid.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2008 Skal til JM på tirsdag så da får jeg vel høre med henne da..... Har hatt herpes 1 utslag som barn, så jeg vet at jeg er latent til å få slike utslag, men dette virker rett og slett som skikkelig sår hud bare:( Men jeg er redd for at det skal være større risiko for kraftig revning når man allerede er såre nedentil:( Nå begynner jeg å bli skikkelig lei alle plagene ved graviditet altså!!!!
teub Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Hei Jeg er selv lege og kan bare si at du må komme deg til din lege for å avkrefte/bekrefte om du har herpesutbrudd. I så tilfelle må du kanskje ha keisersnitt fordi babyen kan smittes og bli veldig syk under fødselen. Man kan også ha soppangrep bare på de ytre kjønnsorganene, men vær så snill å oppsøk legen din eller legevakt for å få en vurdering.
T.mor Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Åhhh jeg fikk dette i pannen.. smurte meg med den aloe vera 98% kremen å det gjorde underverket:) lykke til..
jente Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Hei,, kontakt fødeavdelingen din, og få tatt en kontroll.. Det kan hende at du må ta keisernitt med hensyn til barnet ditt så det ikke blir smittet.. Ikke vent til tirsdag men ring i dag.. Bedre en telefon for mye enn en forlite,.,,
Mammamia&EmmaTherese Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Hei Huff, føler med deg. Hadde heldigvis bare på ryggen jeg, men det er IKKE godt! Fikk beskjed om at det ikke var noe dem kunne gi for helvetesild under svangerskapet. Så måtte vente til det gikk over av seg selv, å det tok litt for lang tid for min del... Lykke til, kanskje legen din sier noe annet?!
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2008 Takk for alle gode svar:) Skal sjekke dette så fort som mulig.... Men kan jeg få herpes simplex nedentil? Fikk utslag i munnhule og nedover luftrør/spiserør når jeg var liten, ikke nedentil.... Håper virkelig ikke det er herpes!
cille35 Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Det kan være sopp - ikke uvanlig at man kan få sår hud som klør i området rundt skjeden selv om man ikke klør i selve skjeden. Jeg vil ikke tro rød og irritert hud er herpesutbrudd. Pass på å holde det tørt og la det få luft, i tillegg til at du selvsagt tar det opp med jormor/legen din.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 Ja, herpes simplex KAN smitte fra munn til kjønnsorgan. Ikke bare fra deg (via f.eks. hender), men f.eks. fra mannen din. Han behøver ikke å ha hatt herpesutbrudd for å være bærer av viruset...
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2008 Han fikk utslag av simplex på penishodet for noen år siden pga oralsex, men det har vi IKKE hatt i det siste for å si det sånn:p Skal ringe legen i morra å prøve å få en time så jeg får sjekket dette, siden jeg er så nærme termin burde jeg vel få avklart om det er herpes i tilfelle jeg plutselig skal føde... er vel kjipt å møte opp med rier og herpes uten å vite at man har det... Kan vel fort bli hatekeisersnitt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå