Gå til innhold

Ultralyd hos private klinikker

Aurora - ABC Nyheter

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg jobber som journalist i ABC Nyheter (www.abcnyheter.no). I forbindelse med at jeg skrev artikkelen "- Ekstra ultralyd overflødig" (http://www.abcnyheter.no/node/68390) snakket jeg med en professor som fortalte at private klinikker som tilbyr ultralydundersøkelser ikke har lov til å se etter Downs syndrom.

Mitt inntrykk er at mange gravide tror at dette blir undersøkt når de går til private klinikker. Jeg er interessert i å snakke med dere som har erfaringer på dette området, både dere som ønsker å være anonyme, men aller helst dere som ønsker å stå fram med navn og dele deres erfaringer i en artikkel.

Jeg kan kontaktes på [email protected] eller mobil: 94378007.

Vennlig hilsen,

Aurora Brækhus

Fortsetter under...

Ærlig talt!

Vi har rett til selvbestemt abort. Alle med risiko for kromosom avvik får sjekket dette, og kan velge abort.

Hva er det slags dobbelt moral at alle som ikke er 38 år osv. ikke har rett til å velge det samme som de over 38 år?

Dette bunner i at kristelig folkeparti i regjering fikk trumfet gjennom dette videre sammen med at eggdonasjon heller ikke skal være tillat.

Hva er forskjellen på en sædcelle og eggcelle, eller en kvinne under 38 år og over 38 år?

Norge er rene Taliban regjeringen og følger ikke med i timen over hva som skjer i øvrige vest verden.

Det er helt urimelig og heldigvis er kvinnene så oppegående i dette landet at de tar seg til rette og finner private alternativer.

Da er det bedre at de får sjekket nakkefold og neseben hos en som kan det i norge. Dessuten kan ingen nekte en ultralyd tidlig om man bekymrer seg. Legen kan sjekke det han vil da og fortelle at nakkefold ser fin ut. Det er en del av rimelig undersøkelse.