Lucky41 Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Hei Jeg har tenkt å kjøpe brukt vogn, og har sett at det er masse å velge i på finn.no. Nå sier flere venninner at det er så mye slitasje på en vogn at den blir utslitt selv om man kjøper den ny. Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg venter mitt første og eneste barn i desember, så vognen trenger ikke å gå i arv etter at jeg er ferdig med den.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Det er så mye vogndilla på folk som skifter modell før de rekker å slite ut noe. Så jeg vil påstå det er mye bra brukt.
loffmusa Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 greit me brukt vogn, jg kunne få vogn av en tante. men kjøpte ny for 8600kr fordi dt er vår første og jg vil gjerne ha akkurat vogna helt ny liksom.. brukt er bra,men en ny ting kan man unne seg.. opp til hver enkelt
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 synes det er veldig lurt f.du kan finne helt nye vogner der til en billig penge.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Jeg ville ikke kjøpt en brukt og slitt vogn, fordi jeg syns det er kjekt med noe nytt og fint. Men på finn finner man vogner som nesten er ubrukte og helt nye, pga vogndilla. Jeg ville gått for en vogn som er et år gammel eller mindre, ikke mer tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Så lurt og kjøpe på finn for finner mange lite brukte vogner der
Lucky41 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2008 Takk for alle svarene. Det var nyttig! Da skal jeg prøve å finne en pent brukt fra noen som har vogndilla! Jeg har heldigvis god tid på meg, så det går sikker bra. Jeg syns jo at vognen skal være fin å se på, men liker veldig godt å kjøpe brukt når det er bra nok!
mamma til fire små Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 hvis jeg skulle kjøpt en vogn på finn, ville jeg ikke kjøpt en som måtte sendes.du vet jo aldri hva du får da. jeg måtte ihvertall hatt muligheten til å sett vognen først og fått prøvd den litt. sovevogn til bh hadde kanskje vært noe annet, men ikke til baby som skal ha den en god stung - om du ikke har vogdilla selv da..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Om du bruker betalingsgaranti så kan du få mulighet til å teste/se varen før pengene blir overført til selger... så det er ikke alltid dumt å kjøpe noe som må sendes
førstegangs*mamma Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 det du kan gjøre er å gå i en butikk og prøve ut vognene og finne en som passer for deg og så lete på finn etter den. forhør deg litt rundt også og finn vognen som passer for deg. anbefaler deg å gjøre en skikkelig resertsj. mange som selger nesten helt nye eller nye vogner på finn også ikke så dumt å kjøpe brukt nei. og mange har fortsatt garantitid igjen også.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har kjøpt 3 brukte vogner på finn. De to første var jeg kjempefornøyd med,de var akkurat som nye vogner. Kunne ikke se at de var brukt engang. Men den jeg kjøpte nå sist var jeg enormt skuffa over. Vogna skulle liksom være i topp stand,men da den kom i posten var den ikke vaska,den var full av mugg og andre flekker som ikke gikk bort i vask. I tilegg skrangler den og bråker noe vanvittig. Selger nekter for at det var mugg på den,hun mener at det må ha kommet under frakta og at det er posten sin skyld,og at de skal betale for å få den fiksa. Mao så kunne jeg like gjerne kasta pengene ut vinduet. Så det lønner seg å være skeptisk og ta sine forhåndsregler.
AlmaN Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Er vel et viktig poeng å se vogna med egne øyne som nevnt over her. Det gjelder jo alle brukte ting. Jeg har selv tenkt å bruke en brukt vogn, gammel er den også. Som med deg er dette mitt første barn så jeg har lite erfaring med hva som er bra, men jeg tror beste måten for å finne det ut er å prøve og tenke selv. Er nok lurt å holde seg til kjente merker og se an kvaliteten.
Lucky41 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. juni 2008 Det med å se vognen med egne øyne er et godt tips. Da er det like godt å bare vurdere vogner i det området jeg bor selv, så kan jeg bare dra og hente den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå