Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Uff.. Jeg er 157 og veier 68,5 kg. Er 6+4 på vei, og min største frykt er at jeg skal legge på meg 20 kg i svangerskapet. Tenk, lille meg, veie over 80, nesten 90 kg!! Er det noen flere små her inne som kanskje veier litt for mye, og som ikke har lagt på seg så fryktelig masse i svangerskapet? Jeg er SÅÅÅ bekymret... Har lyst til å slanke meg, men har fått beskjed av jordmora mi om at jeg ikke må være så fysisk aktiv enda, redd for at jeg skal miste igjen.. Hvordan i allverden skal dette gå...:??
november barnet Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 eg er 19 veker på vei og er overvektig er ca 156/57 høy og er 84,5 kg men egentligt når eg blei gravid så va eg 87 kj å så begynte eg å pise normalt faste moltider og masse frukt å så tok eg av 4 kj på ca 14 dager uten at eg meinte d da, men har t nå lagt på meg 1 kj så d e ikje så møje. men eg e ennå ei stond igjen av svangerskapet så eg e spente på kossen d vil gå ja, men du får ta å passa på å ikje spise på usund mat å spise regelmessig å spise frukt i stede får snop o.l nå vett ikje eg kossen mat vanene dine er men d va d eg fekk besje av min jormor at eg måtte passe meg får usund mat. pga av vekta mi.
sn0wh1te Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Heisann! Jeg er 156 høy og veier 63 kg. Dette er mitt andre svangerskap. Sist gang var jeg ca 74 kg som høygravid og alt gikk av igjen rett etter fødselen. Spiste sunt i svangerskapet, men var ikke særlig aktiv. Pass på sukker og fett inntak. Hvis du har annlegg for å legge på deg, kan du følge et Grete Roede kurs for ammende og gravide i svangerskapet. Da spiser du akkurat passe kalorier og blir veiledet til trening. Eventuellt får du også noen gravide du kan trene med. Denne gangen veide jeg 65 kg da jeg ble gravid. Nå er jeg 16 uker og veier 63 kg. Fra nå av regner jeg med at det går jevt oppover. Alt har med kaloriinntak i forhold til bevegelse. Vær forsiktig, og du vil nyte godt av det etter fødselen!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Takk for svar Jeg er nå 13 uker på vei, og har lagt på meg litt, veier nå 72 kg.. Jeg føler egentlig ikke at jeg ser så stor ut som jeg føler meg, men magen min har blitt veldig stor:P Kjæresten min sier at jeg ser helt perfekt ut, og det er jo selvsagt gøy å høre, men poenget er at jeg ikke føler meg helt topp liksom.. Ser for meg at jeg veier nærmere 90 kg når jeg er høygravid, og det er helt grusomt for meg... Gifter meg få måneder etter fødselen, så det hadde jo jammen meg vært typisk at jeg ser ut som ei smellfeit blubbe på bryllupsdagen..hehe.. ÅRH!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har ca 7-8 kg for mye. Ganske målbevisst på å spise sunt i svangerskapet. Mamma sa at man ikke skal bruke graviditeten som en unnskyldning for å fråtse i mat. Alt man legger på seg må av igjen etter fødselen og det er tøft!
Birte77 Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Hei! Litt reklame: Begynn på Grete Roede kurs! Der får du oppfølging og onkel politi med på kjøpet;) Gode oppskrifter på mye forskjellig mat og inspirasjon fra andre deltagere! Hilsen overvektig 4 +4 som går på kurs.
Squirrel79 Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Hei Jeg er 155 høy og var nesten 75 kilo da jeg testet positivt i uke 5-6. Uten å ha vært dårlig så gikk jeg fort ned til 72 kilo og har holdt meg der hele veien til nå. I dag er jeg 20+1. Har ikke jobbet spesielt for å holde vekta, bare fortsatt livet mitt som normalt og spiser normale måltider. Har vel oppdaget at jeg blir mett fortere, og spiser derfor også mindre enn jeg gjorde før. Dette er jo i utgangspunktet bare positivt. Jeg regner med at kiloene kommer snart for nå har magen begynt å vokse veldig, men er fornøyd med at jeg ikke har gått opp noe den første halvdelen av svangerskapet hvertfall. Jeg er generelt aktiv med turer i skogen, sykkelturer og klatring (gitt meg med sistnevnte nå da magen har blitt større). Lykke til, det går nok bra skal du se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå