Junipien Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Vi skal begynne på brudevalsen og trenger hjelp angående takten. Usikker på om vi skal danse fox trot eller vals, da dette veldget avhenger av takten. Kan noen hjelpe?
Sivalur Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Tror den går i fjerdedelstakt, litt vanskelig å høre når jeg bare nynner den inni hodet. Hvis dere skal danse foxtrot må dere kanskje gå på kurs? Da vet de vel hvilken takt det er?
♥ Notie♥ Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Den går i 4/4 (fire fjerdedels) takt! Ikke noe godt valg til brudevals med andre ord, da en vals går i 3/4..
Sivalur Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Nå skulle jo HI muligens danse foxtrot og ikke vals, i sin 'brudevals'. Det MÅ jo ikke være tradisjonell vals, mange velger engelsk vals eller 'klinedans' i stedet. Dersom dere kan/lærer dere foxtrot så vil jeg tro det blir et supert valg, liker den sangen godt selv.
Sivalur Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 (men i og med at du ikke hører takten selv (siden du spurte her) så går jeg ut fra dere skal få instruksjon i foxtrot)
Junipien Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2008 Takker for svar. Har lett litt på nettet og der danses den oftes som slow fox trot. Så det er nok det vi går får...med litt egen vri ;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå