Gå til innhold

Trenger hjelp fra noen som kan litt om musikk. Hvilken takt går "Strangers in the Night" av Frank Sinatra i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal begynne på brudevalsen og trenger hjelp angående takten. Usikker på om vi skal danse fox trot eller vals, da dette veldget avhenger av takten. Kan noen hjelpe?

Fortsetter under...

Skrevet

Tror den går i fjerdedelstakt, litt vanskelig å høre når jeg bare nynner den inni hodet. Hvis dere skal danse foxtrot må dere kanskje gå på kurs? Da vet de vel hvilken takt det er?

Skrevet

Den går i 4/4 (fire fjerdedels) takt! Ikke noe godt valg til brudevals med andre ord, da en vals går i 3/4..:)

Skrevet

Nå skulle jo HI muligens danse foxtrot og ikke vals, i sin 'brudevals'. Det MÅ jo ikke være tradisjonell vals, mange velger engelsk vals eller 'klinedans' i stedet. Dersom dere kan/lærer dere foxtrot så vil jeg tro det blir et supert valg, liker den sangen godt selv.

Skrevet

(men i og med at du ikke hører takten selv (siden du spurte her) så går jeg ut fra dere skal få instruksjon i foxtrot)

Skrevet

Takker for svar. Har lett litt på nettet og der danses den oftes som slow fox trot. Så det er nok det vi går får...med litt egen vri ;-D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...